четвер, 1 грудня 2016 р.

Дата:
Природознавство Клас: 5 Тема:   Урок №22
Тема. Поняття сузір’я. Практичне заняття. Визначення найвідоміших сузір’їв на карті зоряного неба.
Мета: поглибити поняття сузір’я, навчити учнів користуватись картою зоряного неба, знаходити на ній основні сузір’я, познайомити із історією назв сузір’їв; розвивати вміння користуватися картою зоряного неба; виховувати в учнів дбайливе ставлення до навколишнього світу через пізнання унікальності земного життя у нескінченності Всесвіту, прищеплювати спостережливість і уважність до навколишнього середовища.
Тип уроку: застосування  знань, умінь, навичок
ХІД УРОКУ
І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
Вчитель повідомляє про необхідність мати на уроках природознавства постійно зошити, підручники, щоденники. Робить  зауваження щодо ведення зошитів (після перевірки їх минулого тижня)
ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ  ЗНАНЬ І УМІНЬ УЧНІВ.
1. Пригадаймо, що ви дізналися на уроках природознавства минулого тижня. Прийом «Бліцопитування» з використанням питань до §__ підручника.
2. Тестові завдання по матеріалу §17 підручника (записати правильні відповіді в зошиті):
1) Неозброєним оком на небі можна побачити приблизно: 3000 зір, 6000 зір, 30000  зір.
2) Полюси світу на небесній сфері такі: Східний, Західний, Північний, Південний
3) Зеніт на небесній сфері: по ліву руку від спостерігача, по праву руку, над головою, під ногами
4) Можна сказати, що небесні тіла по небу рухаються (2): зліва направо, справа наліво, проти годинниковою стрілки, за годинниковою стрілкою
5) В Україні люди бачать на небі переважно зорі, які зображені на карті: північного неба, південного неба
6) Центральною точкою північного неба є зоря під назвою………………………., яка остання в сузір’ї………………………………
ІІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ТА ПІЗНАВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ УЧНІВ.
На минулому уроці ми сформулювали поняття про небесну сферу та пояснили  рух по ній небесних тіл. Сьогодні ми ознайомимося детальніше з найбільшими небесними тілами – зорями та міжзоряним простором.
ІV. ВИКОНАННЯ ПРАКТИЧНОЇ РОБОТИ
1. Знайдіть (читайте завдання 1 на ст. 81 підручника) на настінній карті зоряного неба та в підручнику на мал. 47, ст.77 сузір’я Великої  Ведмедиці (Великий Ківш).
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEgl5vb_n1jbu1aX1r-J8VLR5WPMp0nl8q3KfUXaUBATzieWxHUI4FLl_6_Ffgpc4Md9fF2SH47tuIbhJxGYwZWjBnaOkcNjzPDSzwDyf2m9ZFz9Vle1gHKvhu3OfXqr4IWmPUfZbLkZTgfw/s320/%D0%92%D0%B8%D0%B7%D0%BD%D0%B0%D1%87%D0%B5%D0%BD%D0%BD%D1%8F+%D1%87%D0%B0%D1%81%D1%83+%D0%B2%D0%BD%D0%BE%D1%87%D1%96.jpg2. Розшукайте (читайте завдання 2 на ст. 81 підручника) на настінній карті зоряного неба та в підручнику на мал. 47, ст.77 сузір’я Малої  Ведмедиці (Малий Ківш)
3. Чому сузір’я мають назви ковшів чи ведмедиць ?
4. Знайдіть  (завдання 3. на ст. 81 підручника) на карті зоряного неба сузір’я Дракона. Полічіть кількість найбільш яскравих зір цього сузір’я. Розгляньте розташування найбільш яскравих зір знайдених сузір’їв.
5. Замалюйте (завдання високого рівня) за допомогою вчителя сузір’я Великого і Малого Ковша з розміщенням Полярної зорі в центрі уявного кола, тобто по центру аркуша (використайте збільшене зображення сузір’їв на ст.80 підручника). Циркулем з центра кола нарисуйте таке коло, щоб обидва сузір’я потрапили в коло повністю. Розбийте лінію кола на рівні 24 частини . Надпишіть внизу кола 24, зверху 12. Пронумеруйте навпроти поділок на колі від 1 до 24 проти годинникової стрілки. Цифру 1 поставте на поділці внизу, яка йде наступною за 24, якщо йти в напрямку проти годинникової стрілки, цифри наступні нумерувати в тому ж напрямку. З’єднайте прямою лінією Полярну зорю і зорю Мегрец у Великому Ковшу (зоря Мегрец – точка з’єднання ручки з ковшем). Ця лінія покаже на колі час доби.

6. Знайдіть відповідні зірки сузір’їв:
1.      β Терези
2.      ε Діва
3.      α Волопас
4.      β Змія
5.      α Гончі Пси
6.      β Цефей
7.      α Візничий
8.      α Ліра
9.      β Візничий
10.  β Близнюки
11.  α Малий Пес
12.  α Великий Пес
КЛЮЧ: Частина Буратіно.

Фізкультхвилинка:
Земна  вісь (руки  вгору,  на  носках  потягнулися).
Навколо  неї (повороти  вліво,  вправо)
Крутиться  стара  Земля (колові  рухи).
Дуже  швидко,  дуже  швидко
Крутяться  ліси  й  моря (руки  прямі,  ножиці).
І  будинки,  і  квартали (руки  прямі,  витягнуті  в  різні  боки),
Гори,  села   і  поля (руки  прямо,  присіли),
Світ  увесь,  і  ти,  і  я (встали,  руки  вниз,  потрясли).


* Прийом «Природничий практикум»
- Уявіть, що ви мандрівник і подорожуєте вночі по Південній півкулі, яким чином ви можете дізнатися про сторони горизонту, якщо подивитесь на зоряне небо?
- А якщо ви мандрівник у Північній півкулі, що допоможе вам по нічному небу знайти правильний напрямок?
- Визначте, які сузір'я зображені:
http://fiz-cultura.ucoz.ua/_nw/7/s86419306.jpg
V. Повідомлення домашнього завдання
1.Вивчити параграф
2.Підготувати повідомлення про веселку, грім, блискавку.
VІ. Підведення підсумків уроку
Бесіда
1. Чи досягнуто мету роботи, яку учні ставили перед початком уроку? Яким чином?
2. Які труднощі виникали у вас під час практичного заняття?
3. Які у вас склалися враження від роботи?




                                                     

Немає коментарів:

Дописати коментар