вівторок, 15 грудня 2015 р.

Дата:
Хімія   Клас: 7  Тема: 2   Урок: 23

Тема. Практична робота 2. Дослідження фізичних і хімічних явищ
Мета: продовжити формування навичок роботи з хімічними речовинами й лабораторним устаткуванням; перевірити знання техніки безпеки під час роботи в кабінеті хімії; поглибити знання про фізичні й хімічні явища, умови їх протікання, ознаки хімічних реакцій; експериментально визначити рівень засвоєння знань про хімічні реакції; виховувати вміння самостійно оцінювати свої знання, підтримувати потяг до дослідницької діяльності
Тип уроку: практичне застосування знань, умінь і навичок.
Обладнання: пробірки, нагрівальний прилад, пробіркотримач, предметне скло, кристалічний натрій хлорид, гранули цинку; розчини хлоридної кислоти, аргентум нітрату, калій перманганату, ферум(П) сульфату із сульфатною кислотою.
ХІД УРОКУ
I  Організація класу
II.Повторення правил техніки безпеки в кабінеті хімії, під час проведення хімічного експерименту, інструктаж перед початком практичної роботи
III. Тестові завдання за варіантами
Варіант І
1.Явища, під час яких відбувається зміна речовини, називаються:
а) хімічними;                      б) фізичними;    в) історичними.
2.    З наведених явищ виберіть хімічні:
а) горіння іменинних свічок;       б) утворення іржі на цвяхах; в) кипіння води.
3.3 наведеного переліку виберіть складні речовини:
а)К2;  б)K2SO3  в)СuS;  г)Fе;  Д) H2Se.
4.Відносна молекулярна маса молекули К2SОз дорівнює:
а) 87;  6)126;    в) 158.
5.Масова частка Калію в молекулі К28Оз дорівнює:
а) 24,6%;                           6)49,4%;    в) 20,2%.
Варіант II
1. Суміші відрізняються від хімічних сполук:
а) складом;  б) агрегатним станом;  в) кольором.
2. З наведених явищ виберіть хімічні:
а) горіння ялинкової гірлянди;      б) утворення інею;   в) скисання молока.
3.3 наведеного переліку виберіть складні речовини:
а)КМпО4;  б)Сu; в)КаОН;г)Н2; Д>СОз. 4.Відносна молекулярна маса молекули КМ11О4 дорівнює:
а) 158;                                 6)126;    в) ПО.
5. Масова частка Калію в молекулі КМпО4 дорівнює:
а) 49,4%;                             6)24,6%;   в) 34,8%.
Ключі
Варіант 1:1 — а; 2 — а, £, 3 —тївя4 — б; 5 — б.
Варіант II: 1 — а; 2 — Ф &3 — а; 4 — б; 5 — в.

ПРАКТИЧНА РОБОТА №2 ДОСЛІДЖЕННЯ ФІЗИЧНИХ І ХІМІЧНИХ ЯВИЩ
Мета: навчитися здійснювати фізичні і хімічні перетворення, виявляти та описувати їх зовнішні прояви.
Обладнання та матеріали: штатив з пробірками, нагрівач, тримс'іч для про­бірок, сірники, шпатель (ложка), скляна паличка, мідний купорос (Си8О4 • 5Н„О), чашка порцелянова, залізо - ошурки (Ге), або залізний цвях, вода.
ХІД РОБОТИ


















Послідовність дій
Завдання,запитання
Спостереження, відповідь, рівняння реакції
Дослід 1
1 За допомогою ложки (шпателя) покладіть трохи кристаликів мідного купоросу в пробірку. Добавте 2 мл води (шар у 2-3 см). Перемішайте вміст пробірки скляною паличкою до повного розчинення речовини.
Опишіть спостереження. Чи відбулося перетворення мідного купоросу на іншу речовину? Фізичним (Ф) чи хімічним (X) є цс перетворення? Позначте його відповідною літерою.










IІІ. Повідомлення домашнього завдання
Прочитати §
Повторити тему
IV. Підсумок уроку
Що вам сподобалося на уроці? Якi виникли запитання? Оцінювання роботи учнів.




















































2. Половину розчину перелийте у порцелянову чашку. Запаліть нагрівач. Візьміть чашку пробіркотримачем за верхню частину і обережно нагрівайте полум'ям до виділення ' ;;г?чину перших кристаликів речовини.
Опишіть спостереження. Порівняйте кристали з мідним купоросом за кольором. Чи утворилася інша речовина? Фізичним (Ф) чи хімічним (X) є процес?
2. Продовжте
перемішування
розчину до повної
зміни кольору.
Як змінюється
забарвлення розчину?
Фізичним чи хімічним
є процес? Вкажіть
ознаки.
3. Перенесіть краплю
розчину скляною
3. Випарте розчин досуха і продовжте нагрівати твердий залишок до появи змін.
Опишіть спостереження. Фізичним (Ф) чи хімічним (X) є процес?
паличкою на
предметне скельце,
закріплене у пробіркотримач.








4. Обережно випарте
розчин до появи
Під час досліду відбува.1
шся такі фізичні явища:
перших кристалів,

тримаючи скельце над
Хімічна реакція відбулася (чи ні) на етапі                                                                      ,
про що свідчить (вкажіть ознаку)


Дослід 2
. У пробірку із другою частиною розчину добавте кілька залізних ошурків або внесіть залізний цвях. Перемішайте скляною паличкою.
Якого кольору набуває поверхня заліза? Який метал має такий колір?

Який колір має
твердий залишок?
Порівняйте його з
мідним купоросом.
Про що свідчать зміни?




Немає коментарів:

Дописати коментар