неділя, 28 серпня 2016 р.

Дата:
Біологія   Клас: 7  Тема: 4    Урок: 66
Тема: Узагальнення вивченого матеріалу з теми «Організми і середовище існування
Мета: узагальнити знання про вплив середовища існування на організми, розвивати логічне мислення, рішучість, самостійність, наполегливість, вміння встановлювати причинно-наслідкові зв’язки та робити обґрунтовані висновки, виховувати краєзнавчий підхiд у вивченні біології
Тип уроку: узагальнення знань, умінь й навичок
Хід уроку
І. Організаційний момент
II. Актуалізація опорних знань
Вправа «Слова за хвилину»: повторення понять, вивчених протягом теми.
III. Мотивація навчальної діяльності.
- От і ще один рубіж подолано, ще одну тему вивчено. Залишається тільки дізнатися свій рівень навчальних досягнень.
IV. Контрольна робота з теми «Організми і середовище існування»
Варіант – 1
І-ІІ рівень
1. Укажіть групу екологічних чинників, до якої належить господарська діяльність людини: а) абіотичні; б) біотичні; в) антропогенні; г) оптимальні.
2. Зазначте, що собою становить фотоперіодизм: а) реакція організмів на інтенсивність освітлення; б) реакція організмів на чергування світлового та темнового періодів доби; в) реакція організмів на надлишок світла; г) реакція організмів на недостатню кількість світла.
3. Укажіть, як називають усі форми співіснування організмів різних видів: а) симбіоз; б) конкуренція; в) мутуалізм; г) паразитизм.
4. Зазначте, що таке раціональне природокористування: а) повне знищення шкідливих видів; б) докорінне перетворення природних екосистем для задоволення потреб людини; в) використання природних ресурсів такими способами, які не погіршують стан навколишнього природного середовища; г) охорона лише свійських тварин та культурних рослин.
5. Укажіть заповідник України, який належить до біосферних: а) Канівський; б) Рівненський; в) Карпатський; г) Поліський.
6. Укажіть заповідники, які функціонують в Україні: а) тільки природні; б) тільки біосферні; в) тільки регіональні; г) як природні, так і біосферні.
ІІІ-IV рівень
1. Дайте коротку відповідь на запитання, закінчивши речення.
Колообігом енергії називають _____________  
Основою раціонального природокористування є ________________  
2. Що таке екологічна ніша? Опишіть її для наведених на малюнку тварин. Складіть ланцюг живлення та вкажіть екосистему.
Варіант – 2
І-ІІ рівень
1. Укажіть групу екологічних чинників, до яких належать різні форми взаємодії різних видів організмів: а) абіотичні; б) біотичні; в) антропогенні; г) соціальні.
2. Зазначте, як називають змагання організмів одного чи різних видів за їжу та інші ресурси середовища життя: а) паразитизм; б) конкуренція; в) взаємовигідні зв’язки; г) коменсалізм.
3. Зазначте, як називають тип зв'язків між організмами різних видів, за яких один з них отримує користь, не завдаючи іншому шкоди, але й не приносячи йому користі: а) коменсалізм; б) конкуренція; в) мутуалізм; г) паразитизм.
4. Укажіть заповідники, які функціонують в Україні: а) тільки природні; б) тільки біосферні; в) тільки регіональні; г) як природні, так і біосферні.
5. Укажіть документ, до якого заносять види тварин, які зникли з нашої планети: а) Міжнародна Червона книга; б) Міжнародна Зелена книга; в) Чорний список; г) Червона книга України.
6. Укажіть, як називають усі форми співіснування організмів різних видів: а) симбіоз; б) конкуренція; в) мутуалізм; г) паразитизм.
ІІІ-IV рівень
1. Дайте коротку відповідь на запитання, закінчивши речення.
Колообігом речовин називають _____________  
Для раціонального природокористування треба розвивати ____________
2. Що таке трофічна сітка? Опишіть її для наведених на малюнку тварин. Складіть ланцюг живлення та вкажіть екосистему.
V. Підсумки.Підбиття підсумків роботи.
VI. Домашнє завдання

Скласти кросворд по темі «Організми і середовище існування.

Немає коментарів:

Дописати коментар