Природознавство 5 клас
70 години (2 год на тиждень, із них
- 3 год резервних)
№
|
Тема уроку
|
Дата
|
Примітка
|
Вступ (5
годин)
|
|||
1.
|
Науки, що вивчають природу.
|
|
|
2.
|
Методи вивчення природи. Обладнання
для вивчення природи.
|
|
|
3.
|
Практичне заняття № 1 Ознайомлення з довідковими
виданнями з природничих наук різних типів.
|
|
|
4.
|
Практичне заняття № 2 Ознайомлення з простим обладнанням
для природничонаукових спостережень та дослідів.
|
|
|
5.
|
Урок узагальнення та
систематизації знань
|
|
|
РОЗДІЛ І.
ТІЛА, РЕЧОВИНИ ТА ЯВИЩА НАВКОЛО НАС (14 годин)
|
|||
6.
|
Тіла навколо нас. Характеристики
тіла, їх вимірювання.
|
|
|
7.
|
Практична робота №1 Вимірювання маси та
розмірів різних тіл.
|
|
|
8.
|
Речовини. Фізичні властивості
речовин.
|
|
|
9.
|
Властивості твердих тіл, рідин і
газів.
|
|
|
10.
|
Атоми і хімічні елементи.
|
|
|
11.
|
Молекули. Рух молекул. Дифузія.
|
|
|
12.
|
Різноманітність речовин. Поняття
про прості та складні речовини, неорганічні та органічні речовини.
|
|
|
13.
|
Чисті речовини і суміші. Способи розділення
сумішей.
|
|
|
14.
|
Практичне заняття № 3 Розділення сумішей
фільтруванням.
|
|
|
15.
|
Явища природи.
|
|
|
16.
|
Фізичні явища, їх різноманітність.
|
|
|
17.
|
Хімічні явища, їх ознаки. Горіння.
Гниття.
|
|
|
18.
|
Повторюваність явищ. Взаємозв’язок
явищ у природі.
|
|
|
19.
|
Урок узагальнення та
систематизації знань
|
|
|
РОЗДІЛ ІІ.
ВСЕСВІТ (11 годин)
|
|||
20.
|
Небо і небесна сфера. Небесні
світила. Видимі рухи світил.
|
|
|
21.
|
Поняття сузір’я. Значення зоряного
неба в історії людства.
Практичне заняття №4 Визначення найвідоміших сузір’їв
на карті зоряного неба.
|
|
|
22.
|
|||
23.
|
Небесні тіла.
|
|
|
24.
|
Зоря – самосвітне небесне
тіло.
|
|
|
25.
|
Відмінності між зорями. Міжзоряний
простір.
|
|
|
26.
|
Планети та планетні системи. Відмінності між планетами.
|
|
|
27.
|
Сонячна система.
|
|
|
28.
|
Зоряні системи – галактики. Відмінності між галактиками.
|
|
|
29.
|
Скупчення галактик. Всесвіт та його складові.
|
|
|
30.
|
Людина і Всесвіт. Астрономія –
наука, що вивчає Всесвіт. Методи та засоби астрономічних досліджень.
|
|
|
31.
|
Урок узагальнення та
систематизації знань
|
|
|
РОЗДІЛ
ІІІ. ЗЕМЛЯ – ПЛАНЕТА СОНЯЧНОЇ СИСТЕМИ
|
|||
Тема 1.
Земля як планета(16 годин)
|
|||
32.
|
Гіпотези та сучасні уявлення про
виникнення Землі.
|
|
|
33.
|
Форма і розміри Землі. Внутрішня
будова Землі.
|
|
|
34.
|
Рухи Землі. Пори року.
|
|
|
35.
|
Місяць – супутник Землі. Сонячні
та місячні затемнення.
|
|
|
36.
|
Способи зображення Землі.
Масштаб.
|
|
|
37.
|
Практичне заняття № 5 Знаходження на карті та глобусі екватора,
полюсів, меридіанів, півкуль.
|
|
|
38.
|
Практичне заняття № 6 Знаходження на карті та глобусі
материків і частин світу; географічних об’єктів.
|
|
|
39.
|
Ґрунт, його значення. Утворення
ґрунту.
|
|
|
40.
|
Властивості ґрунту. Догляд
за ґрунтом.
|
|
|
41.
|
Повітря – суміш газів. Значення
повітря. Властивості
повітря.
|
|
|
42.
|
Вода на Землі. Властивості води.
|
|
|
43.
|
Три стани води. Кругообіг води.
|
|
|
44.
|
Вода – розчинник. Розчинні й
нерозчинні речовини.
|
|
|
45.
|
Розчини в природі. Значення води у
природі.
|
|
|
46.
|
Використання води людиною.
|
|
|
47.
|
Урок узагальнення та
систематизації знань
|
|
|
Тема 2.
Планета Земля як середовище життя організмів (15 годин)
|
|||
48.
|
Організм і його властивості.
Клітинна будова організмів.
|
|
|
49.
|
Різноманітність організмів:
Рослини, Тварини, Гриби, Бактерії.
|
|
|
50.
|
Умови життя на планеті Земля.
Середовище життя.
|
|
|
51.
|
Чинники середовища. Вплив на
організми чинників неживої природи.
|
|
|
52.
|
Пристосування організмів до
періодичних змін умов середовища.
|
|
|
53.
|
Різноманітність середовищ життя. Наземно-повітряне
середовище, пристосування живих організмів до життя у ньому.
|
|
|
54.
|
Водне середовище життя.
Пристосування організмів до життя у воді.
|
|
|
55.
|
Ґрунтове середовище життя.
Пристосування організмів до життя у ґрунті.
|
|
|
56.
|
Вплив на організми чинників живої
природи. Взаємозв’язки між організмами.
|
|
|
57.
|
Співіснування організмів. Угруповання організмів.
Екосистеми.
|
|
|
58.
|
Рослинний і тваринний світ своєї
місцевості.
|
|
|
59.
|
Практичне заняття №7 Ознайомлення з найпоширенішими й
отруйними рослинами, грибами і тваринами своєї місцевості
|
|
|
60.
|
Практичне заняття № 8 Визначення назв найбільш поширених
в Україні рослин, грибів, тварин за допомогою атласів- визначників.
|
|
|
61.
|
Екскурсія (відповідно до
місцевих умов) до
зоопарку, живого куточку, Будинку природи, краєзнавчого музею, на ферму тощо.
|
|
|
62.
|
Урок узагальнення та
систематизації знань
|
|
|
Тема 3.
Людина на планеті Земля (6 годин)
|
|||
63.
|
Людина – частина природи. Зв’язок
людини з природою.
|
|
|
64.
|
Зміни в природі, що виникають
унаслідок природних чинників і діяльності людини.
|
|
|
65.
|
Екологічні проблеми та їх
розв’язування.
|
|
|
66.
|
Охорона природи. Червона книга
України.
|
|
|
67.
|
Заповідники, заказники,
національні парки та їх значення для збереження природи Землі.
|
|
|
68.
|
Практична робота №2
Складання Червоної книги своєї
місцевості.
|
|
|
69.
|
Урок узагальнення та
систематизації знань
|
|
|
70.
|
Підсумковий
урок
|
|
|
Немає коментарів:
Дописати коментар