вівторок, 9 лютого 2016 р.

Дата:
Хімія   Клас: 7  Тема: 2   Урок: 32
   Тема. Добування кисню в лабораторії та промисловості. Реакція розкладу. Поняття про каталізатор. Способи збирання кисню. Доведення наявності кисню
   Мета:
·         сформувати поняття про реакцію розкладу та каталізатор на прикладі реакцій добування кисню; ознайомити учнів із добуванням кисню в промисловості, методиками визначення та збирання кисню,
·         розвивати пізнавальний інтерес,
·         виховувати самостійність.
   Обладнання та реактиви: періодична система хімічних елементів Д. І. Менделєєва; лабораторний штатив із тримачем і лапкою, спиртівка, пробірки, газовивідна трубка, кристалізатор, скіпка, штатив для пробірок, вата,  гідроген пероксид, манган(ІУ) оксид, вода.
   Базові поняття та терміни: Оксиген, кисень, гідроген пероксид, каталізатор, реакція розкладу
   Тип уроку: комбінований
Хід уроку
І. Організаційний момент
II. Перевірка домашнього завдання
1. Описати методи одержання кисню в промисловості.
2. Описати методи одержання кисню в лабораторії.
3. В чому полягає суть електролітичного методу? Напишіть рівняння реакції. Через воду пропускають електричний струм, під дією якого вона розпадається на водень та кисень: 2H2O ел. струм22
4. Які умови потрібні для того, щоб одержати кисень методом розкладання повітря? Цей метод ґрунтується на використанні різниці температури кипіння газів, з яких складається повітря.
5. Охарактеризуйте спосіб добування кисню в лабораторії:
а) Розклад калій перманганату.
2KMnO4= K2 MnO 4 +  MnO2  +O2  ↑
б) Розклад оксидів важких металів.
Оксиди важких металів розкладаються під дією температури: g0 = 2Нg + O2
в) Розклад гідроген пероксиду.
Розклад гідроген пероксиду відбувається швидше в присутності манган(ІУ)оксиду.
          MnO2                                                                                           
 2Н202 →2Н20 + 02↑
ІІІ. Актуалізація опорних знань
1. Встановіть відповідність:
   Формули оксидів:                                             Назви оксидів:
   1   Р2О5;                                                   А   фосфор (ІІІ) оксид;
   2   СаО.                                                   Б   фосфор (V) оксид;
                                                                   В   кальцій оксид.
2. Скласти формули речовин за їх назвами:
-          калій оксид; - фосфор (V) оксид;  - алюміній оксид;
IV. Мотивація навчальної діяльності
Розв’язати задачу: Порівняти яка з речовин важча кисень чи повітря?
V. Повідомлення теми і мети уроку
VІ. Формування нових знань, умінь й навичок
1.Способи збирання кисню
Існує два методи збирання кисню: метод витіснення повітря та метод витіснення  води.
а) метод витіснення повітря Кисень важчий від повітря, отже посудину-приймач слід тримати дном донизу. Кисень буде опускатися на дно посудини витісняючи повітря, що міститься в ній.
б)  метод витіснення води. Посудину-приймач заповнюють водою по вінця. Закривають та перевертають догори дном. Опустивши отвір посудини у кристалізатор з водою, її відкривають під водою. Вода тримається у посудині. Знизу через трубку надходить кисень, який піднімається вгору, виштовхуючи воду.
Описание: image1Збирання кисню методом витіснення води    






 
3.Виявлення
Кисень підтримує горіння. Тому тліюча скіпка спалахує, щойно стикається з киснем.
Демонстрація.Виявлення кисню.
Опустимо тліючу скіпку в пробірку заповнену зібраним у попередньому досліді киснем. Скіпка спалахне.
Демонстрація Збирання кисню витісненням води
 Складаємо прилад:
                                                                       Невелику кількість калій перманганату поміщуємо на дно пробірки. У верхню частину пробірки закладаємо шматочок вати для того, щоб у процесі розкладу частина речовини не потрапила до збірника. Пробірку закриваємо гумовою пробкою в газовивідною трубкою й закріплюємо на штативі, а потім потроху нагріваємо. У пробірці приймачі збирається кисень. Коли пробірка наповниться киснем її закриваємо не виймаючи із води. Дістаємо та ставимо у штатив для пробірок.
VІІ. Узагальнення й систематизація знань
1. Встановіть відповідність:                               Назви оксидів:
   1   Сu2O;                                                      А   сульфур (VІ) оксид;
   2    SO2.                                                              Б   купрум (І) оксид;
                                                                        В   купрум (ІІ) оксид.
2. Розставте коефіцієнти у схемах хімічних рівнянь, виберіть з них реакції розкладу та сполучення:
а) H2+N2=NH3;     б)Ca+H3PO4=Ca3(PO4)2+H2;        в)O2+H2O+NO2=HNO3;            г)H2O=H2+O2.
Встановіть послідовність у зростанні масових часток газів, компонентів повітря:
   А   аргон;   Б   азот;   В   вуглекислий газ;   Г   кисень.
VІІІ. Повідомлення домашнього завдання
1.      Прочитати §
2.      П.             с.
ІХ. Підсумок уроку

Що вам сподобалося на уроці? Якi виникли запитання? Оцінювання роботи учнів.

Немає коментарів:

Дописати коментар