неділя, 9 квітня 2017 р.

Природознавство Клас:5   Тема: 2 Урок: 49 Дата:
Тема: Різноманітність організмів: Рослини, Тварини, Гриби, Бактерії
Мета: формувати знання про особливості будови рослин, основні  органи,  їхні  функції  та  значення  для  рослини,  пояснити  значення рослин у природі; розвивати  навички  спостерігати  за  рослинними  організмами, порівнювати їх; складати опорні схеми та працювати з ними; виховувати естетичне сприймання рослин, моральну відповідальність  за  збереження  рослинного  світу,  виховувати  прагнення досліджувати навколишній світ
Тип уроку: вивчення й первинного закріплення нових знань
І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
ІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ТА ПІЗНАВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ


 U прийом «проблемне питання»
 T Чи було б життя без рослин? Чому?
 U прийом «Віршовані рядки»
Було у матері Природи
Дві донечки такої вроди,
Хто їх побачить хоч на мить —
Не міг забуть і розлюбить.
Голубооку звали Флора.
У неї очі — наче зорі.
Завжди замріяна, тендітна,
Ласкава, ніжна та привітна.
А Фауна — швидка, як вітер,
Могла з птахами полетіти,
І за оленями стрибати,
Та з білочками пустувати.
Обидві світ живий любили,
Відтак його боготворили.
Тож вирішила мудра мати
Природні їм дарунки дати:
Мрійливій Флорі — світ рослинний,
А жвавій Фауні — тваринний,
Щоб берегли і доглядали,
Від всього злого захищали.
Живуть в легендах і понині
Живого світу дві богині.
 U прийом «дивуй»


Понад  сім  століть  у  селищі  Верхня  Хортиця,  неподалік  Запоріжжя, стоїть могутній дуб. Висота цього велетня 36 метрів, діаметр стовбура — 6,32 метра, діаметр крони 43 метри.
Лісний  горіх  у  1,5  раза  переважає  за  поживними  речовинами м’ясо свині, у 3 рази — хліб, у 10 разів — молоко, у 13–14 разів — свіжі яблука, груш.
ІІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
Альтернативні варіанти U прийом «Інтелектуальна розминка»
 T Назвіть  основні  частини  клітини.                             T Які організми називають одноклітинними?
 T Які  ви  знаєте  багатоклітинні організми?                  T Що таке орган?
 T Завдяки яким приладам можна побачити клітини?   T Як  живляться  одноклітинні організми?
 T Хто  створив  перший  мікроскоп?
 U прийом «показуха»
ff клітина;ff мікроскоп;ff ядро;ff цитоплазма;ff обмін речовин;ff дерево;ff корінь;ff орган;ff тканина
ІV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
1  різноманітність рослин
Ми з вами продовжуємо вивчати живі організми. T Отже, як називається рослинний світ?
Правильно, флора. T А на честь кого він носить таку назву?
Так, богині квітів і весни в давній міфології — Флори.
 T Як називається наука, що вивчає рослини? Дійсно, це — ботаніка.
2  органи рослин. Самостійна робота з підручником
До основних органів рослин належать корінь, пагін, квітка і плід.
3. Значення рослин
Виділяють  кисень,  необхідний  для  всіх  живих  організмів. Є джерелом поживних речовин для тварин і людини. Зменшують у повітрі кількість вуглекислого газу.
прийом «Власні приклади»
Завдання. Вам не раз доводилося бачити шапинкові гриби. І ви вже здогадалися, чому вони так називаються. А чи відомі вам їхні назви? Чи вмієте ви їх розрізняти? Чому гриби не можна виривати, а слід зрізати ножем?
 U прийом «дерево рішень»
Завдання. Назвіть якомога більше фактів значення рослин у житті людини, як-то: лікарська сировина, продукти харчування, папір тощо.
V. ПЕРВИННА ПЕРЕВІРКА ЗАСВОЄННЯ ТА ЗАКРІПЛЕННЯ ЗНАНЬ
прийом «доповни речення»
 T Боязкий, як   T колючий, як    T злий, як    T хитрий, як    T прудкий, як    T мохнатий, як  
прийом «загадка»
Завдання. Відгадайте тваринку за її домівкою.
 T Робить барліг. Що це за тварина? (Ведмідь)
 T На річках будують собі хатки з дрючків і багна. Під водою прокладають  вхід  до  хатки,  а  всередині  є  окремі  місця  для  сну і життя. (Бобер)
 T Видовбане в старій, гнилій осиці дупло, що встелене стружкою. (Дятел)
 T Домівка найчастіше розміщена під дахом будинків. Вона зроблена з гілочок, сирої глини, багна. (Ластівка)
 U прийом «павучок» Завдання. Складіть схему царства живої природи.
прийом «доповни речення»
1.      Усі живі організми вчені поділили на    (царства).
2.      Будь-яке тіло живої природи називають    (організмом).
3.      Живими організмами є: рослини, тварини     (гриби, бактерії).
4.      Клітинну будову мають    (живі організми).
5.      Організми можуть бути одноклітинними та    (багатоклітинними).
6.      Основними  властивостями  живих  організмів  є:  живлення,  дихання, обмін речовин, подразливість, рух,     (ріст та розвиток).
7.      Надходження речовин та енергії, перетворення з подальшим видаленням кінцевих продуктів називають    (обміном речовин).
8.      Подразливість — це реакція організму на     (зміни довкілля).
9.      Кількісні зміни в організмі — це    (ріст),  якісні зміни в організмі — це    (розвиток).
10.  Розмноження — це    (відтворення собі подібних).
U прийом «загадка»
Учні задають загадки про тварин, які підготували вдома.
Відкриваються щоночі
Величезні її очі.
Землю темрява вкрива —
Полювать летить... (сова).
Руденьку шубку має, 
По гілках вона стрибає, 
Горішки, шишки збирає.
   (Білка)
VІ. ПІДСУМОК УРОКУ. РЕФЛЕКСІЯ
прийом «роблю висновок»
ff Основні  функції  листків  —  фотосинтез,  газообмін,  випаровування води.
ff Спільна ознака всіх рослин — це здатність створювати органічні речовини з вуглекислого газу і води для створення власного тіла і живлення тварин та людини.
ff Поширення насіння сприяє розселенню рослин.
ff Усі органи квіткових рослин взаємопов’язані між собою і працюють як єдине ціле.
VІІ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
 T Опрацювати параграфи підручника: §
 T Підготувати запитання


1 коментар:

  1. This way my buddy Wesley Virgin's story begins in this SHOCKING AND CONTROVERSIAL VIDEO.

    Wesley was in the army-and soon after leaving-he discovered hidden, "mind control" secrets that the government and others used to get anything they want.

    THESE are the EXACT same secrets tons of celebrities (notably those who "became famous out of nothing") and the greatest business people used to become rich and successful.

    You probably know that you use less than 10% of your brain.

    That's really because the majority of your brainpower is UNTAPPED.

    Perhaps this thought has even taken place INSIDE OF YOUR own brain... as it did in my good friend Wesley Virgin's brain about 7 years back, while driving a non-registered, trash bucket of a car without a driver's license and $3.20 in his pocket.

    "I'm so fed up with going through life payroll to payroll! Why can't I turn myself successful?"

    You've taken part in those thoughts, am I right?

    Your own success story is waiting to happen. You just have to take a leap of faith in YOURSELF.

    CLICK HERE TO LEARN WESLEY'S METHOD

    ВідповістиВидалити