неділя, 9 квітня 2017 р.

Тема: Використання води людиною
Мета уроку: ознайомити школярів зі значенням води в природі, з видами забруднення води, способами її охорони, пояснити способи використання води людиною, навчити створювати буклети-пам’ятки; розвивати пам’ять, увагу та логічне мислення учнів, відпрацьовувати навички пошукової діяльності на уроці, залучати школярів до активної участі в навчально-виховному процесі; виховувати дбайливе ставлення до водних ресурсів планети.
Тип уроку: засвоєння нових знань
Хід уроку
§ I. Організаційний момент
§ II. Актуалізація опорних знань і мотивація навчальної діяльності
Обговорення висловів.
Вода, що вживається у помірній кількості, нікому зашкодити не може. (М. Твен)
Вода — краса усієї природи. Вода жива, вона біжить, хвилюється вітром, вона рухається і дає життя та рух усьому, що її оточує. (С. Аксаков)
Воді дана чарівна влада стати соком життя на Землі. (Леонардо да Вінчі)
III. Засвоєння нових знань
1)     Людина використовує воду у своєму повсякденному житті. З давніх-давен люди оселялись поблизу прісних водойм, утворюючи потім навколо них села і міста. Вода потрібна людству для гігієни (купання, миття рук, посуду, прибирання тощо), приготування їжі та отримання продуктів харчування, утримування тварин, відпочинку тощо. Вода також є дорогою, тобто шляхом пересування або перевезення вантажів. Людина вживає в їжу істот, які мешкають у воді (риба, краби, раки, кальмари, креветки, восьминоги, мідії тощо).
Вода також має і руйнівну силу. Великої шкоди завдають людству цунамі, селі, снігові лавини та повені. Навіть сильний дощ, сніг або туман можуть призвести до зупинки життя міста.
2) Охорона водних ресурсів.
а) Презентація міні-проектів «Краплина, або Де ми втрачаємо воду?».
Учитель пропонує учням створити міні-проекти. По ходу презентацій учитель або учні демонструють малюнки «Збережемо водні ресурси планети». Наприкінці презентації учитель проводить бесіду з учнями, направляє хід їхніх думок у напрямку збереження водних ресурсів.
б) Слово вчителя з елементами бесіди.
Охорона водних ресурсів в Україні регулюється Водним кодексом України від 6 червня 1995 року, законом України «Про питну воду та питне водопостачання», «Про затвердження Правил охорони поверхневих вод від забруднення зворотними водами».
Захисту води сприяє раціональне використання водних ресурсів, а саме
— більш повне використання і розширене відтворювання ресурсів прісних вод;
— розробка нових технологічних процесів, що дозволяють запобігти забруд-ненню водоймищ і звести до мінімуму споживання свіжої води.
Стічні води піддають різним видам очищення (механічне, біологічне, хімічне). Для цього забудовуються цілі очисні споруди. У них вода проходить крізь кілька фільтрів.
Вікторина.
1. Гра «Утвори словечко».  
- Добавити пропущені літери , щоб утворилося слово.
СН. Г           З.В.Р.Х.       Х.РД.Л.Ц.           В.Х.Л.    СН.Ж.НК.            Д.Щ 
2. Метод «Вузлики».
- Прочитайте закодовані слова, знайдіть  зайве слово.
ігсн      архма     дщоик      рагд      аапр     оавд      імцься     утамн     ілд
3. Робота над текстом В.Сухомлинського «Хлопчик і сніжинка».  
З неба летіла додолу сніжинка. Вона була ніжна, легка, прозора, мов пушинка. І красива, мов зірка.
На землі стояв хлопчик. Він бачив, як падає сніжинка, і думав: «Ось вона впаде комусь під ноги і її затопчуть.»
Ні, не треба падати сніжинці на землю. Не треба її затоптувати.
Хлопчик простягнув долоню. Він захотів приголубити сніжинку. А вона впала на добру, теплу його руку й розтала. Хлопчик із жалем дивиться на долоню. А там блищить крапелька, мов сльозинка.
- Поясніть, що сталося із сніжинкою? Обґрунтуйте відповідь. Доведіть свою думку.
4. Вправа “Зумій пояснити вислови” (робота з фразеологізмами)
  • Варити воду.
  • Вийти сухим з води.
  • Вилами по воді писане.
  • В ложці води втопити.
5. Вправа “Ситуація”.
- Придумати причини виникнення ситуації, розвинути далі події, показати її наслідки.
- До річки поспішали всі:      тварини - щоб напитися;
діти – щоб покупатися;
рибалки – наловити риби:
люди - відпочити.
- Всім подобалася ця річка. Але раптом річка засумувала, тому що вона стала різнокольоровою:  жовтою, червоною, чорною…
6. Вправа ”Додай речення”.
- Потрібно додати речення пов’язані з водою).
- Наприклад: Мені весело, коли я купаюся в річці.
  •  Я люблю….
  • Я хочу…
  • Мені сумно, коли…
  • Мені цікаво, коли…
  • Мені боляче,коли…
7. Кросворд.
  1. Хто живе в небі на хмаринці? (Краплинки)..
  2. На що перетворюються краплинки, коли пригріває сонечко? (Роса).
  3. Срібний кинджал хвильку в хаті полежав – і зовсім розтав. (Бурулька).
  4. Надворі горою, в хаті водою. (Сніг).
  5. Вночі спить на землі, а вранці тікає. (Роса).
  6. Їхав пан, у воду впав, сам не змочився, а води побільшало. (Дощ).
  7. Текло, текло – та й лягло під скло. (Вода).
  8. Я вода і на воді плаваю. (Лід)

V. Закріплення нового матеріалу
1. Розробка буклетів-пам’яток «Бережи воду — багатство Землі!» (робота в парах).

2. Дидактична гра «Інтерв’ю» (робота в парах).
Учитель пропонує учням узяти один в одного інтерв’ю. Ключове запитання: «Щоб ви побажали людству щодо збереження водних ресурсів?»
VI. Домашнє завдання, інструктаж щодо його виконання
1. Завдання для всього класу.
Опрацювати у підручнику § _______
2. Індивідуальне завдання.
Підготувати вирізки та малюнки із зображенням води, ґрунту, повітря.
VІI. Підбиття підсумків уроку
Вправа «Згадаємо основне».

Учитель надає можливість бажаючим учням висловитись щодо того, що вони змогли з’ясувати з теми, вивченої на уроці.

1 коментар:

  1. If you're trying hard to lose fat then you absolutely need to jump on this totally brand new custom keto plan.

    To create this keto diet service, licensed nutritionists, fitness couches, and cooks have united to provide keto meal plans that are useful, decent, price-efficient, and satisfying.

    Since their launch in 2019, hundreds of individuals have already transformed their figure and health with the benefits a proper keto plan can provide.

    Speaking of benefits: in this link, you'll discover eight scientifically-certified ones given by the keto plan.

    ВідповістиВидалити