Урок 53. ПРАКТИЧНА РОБОТА 7 «ВИЗНАЧЕННЯ ФОРМ ПОВЕДІНКИ (АБО
ТИПІВ УГРУПОВАНЬ) ТВАРИН (ЗА ВІДЕОМАТЕРІАЛАМИ АБО ОПИСОМ)»
З лісу в ліс перелітає.
Де не сяде - там співає,
І кладе яєчка у чужі гніздечка.
Загадка
Мета уроку: сформувати вміння визначати форми поведінки
тварин та типи угруповань тварин за відеоматеріалами або описом; розвивати логічне мислення; виховувати любов до тварин.
Обладнання і матеріали: фото- та відеофрагменти, малюнки.
Тип уроку: узагальнення та систематизації знань, формування
практичних умінь.
ХІД УРОКУ
I. Організаційний етап.
Відгадайте загадку (зозуля). Дайте коротку характеристику
поведінки зозулі.
II. Актуалізація опорних знань.
Фронтальне опитування учнів за запитаннями: Які тварини
ведуть поодинокий спосіб життя? Назвіть соціальних тварин. Що таке ієрархія у
групі? Що таке лінійна ієрархія? Наведіть приклади. Наведіть приклади
територіальної поведінки. Якою буває репродуктивна поведінка тварин?
III. Мотивація навчальної діяльності.
Прийом «Здивуй! Зацікав!».
У тварин, як і в людей, статус батьків часто відіграє
ключову роль в ієрархічній драбині. Так, у більшості приматів високий
соціальний ранг матері визначає її нащадкам перші кроки по ієрархічній драбині,
оскільки самки борються за владу своїх дітей, і ефективність цієї боротьби тим
вища, чим вищий ранг матері.
IV. Формування практичних умінь і навичок.
Виконання практичної роботи.
ПРАКТИЧНА РОБОТА 7
Тема: Визначення форм поведінки (або типів угруповань)
тварин (за відеоматеріалами або описом)
Мета: навчитися визначати форми поведінки тварин (чи типи
угруповань), аналізуючи відеоматеріали.
Обладнання та матеріали: відеоматеріали з фрагментами
поведінки різних форм (кішка
вилизує шерсть, птах годує пташенят тощо) або описи різних угруповань тварин.
Хід роботи
1. Перегляньте запропоновані в підручнику або вчителем
відеофрагменти (або описи) (прочитайте опис у додатку*).
2. Визначте види тварин, зображені в них.
3. Визначте, які форми поведінки ви спостерігали.
4. Визначте: досліджена поведінка є вродженою чи набутою?
5. Що забезпечує така поведінка тварині?
V. Узагальнення і систематизація знань.
6. Зробіть висновки про значення розглянутих форм поведінки
в житті тварин (або типу угруповання).
Додаток*
A) Молоді видри бавляться, з'їжджаючи з берега у воду, а
дорослі стоять на варті. Гра дає змогу виробити вправність та підготувати
молодь до боротьби за існування в дорослому житті.
Б) Побачивши білу спину і хвіст антилопи, інші антилопи
сприймають це як сигнал: «Біжіть, ворог наближається!».
B) Ведмедиця вчить ведмежат, як поводитися в разі небезпеки,
заганяє їх на дерево. При цьому вона ричить, а іноді й підштовхує лапою. Ці
навички стануть ведмежатам у пригоді, коли вони підростуть.
Г) Пташенята дрозда пищать, коли голодні. Вони широко
відкривають дзьоби, коли з’являється матір.
VI. Підсумки.
Підбиття підсумків роботи з використанням Т-схеми: я знав, я
дізнався.
VII. Домашнє завдання.
Повторити §§ 45-48 та опорні конспекти в зошиті.
Немає коментарів:
Дописати коментар