понеділок, 18 квітня 2016 р.

Урок 53. ПРАКТИЧНА РОБОТА 7 «ВИЗНАЧЕННЯ ФОРМ ПОВЕДІНКИ (АБО ТИПІВ УГРУПОВАНЬ) ТВАРИН (ЗА ВІДЕОМАТЕРІАЛАМИ АБО ОПИСОМ)»

З лісу в ліс перелітає.
Де не сяде - там співає,
І кладе яєчка у чужі гніздечка.
Загадка

Мета уроку: сформувати вміння визначати форми поведінки тварин та типи угруповань тварин за відеоматеріалами або описом; розвивати логічне мислення; виховувати любов до тварин.
Обладнання і матеріали: фото- та відеофрагменти, малюнки.
Тип уроку: узагальнення та систематизації знань, формування практичних умінь.

ХІД УРОКУ
I. Організаційний етап.
Відгадайте загадку (зозуля). Дайте коротку характеристику поведінки зозулі.
II. Актуалізація опорних знань.
Фронтальне опитування учнів за запитаннями: Які тварини ведуть поодинокий спосіб життя? Назвіть соціальних тварин. Що таке ієрархія у групі? Що таке лінійна ієрархія? Наведіть приклади. Наведіть приклади територіальної поведінки. Якою буває репродуктивна поведінка тварин?
III. Мотивація навчальної діяльності.
Прийом «Здивуй! Зацікав!».
У тварин, як і в людей, статус батьків часто відіграє ключову роль в ієрархічній драбині. Так, у більшості приматів високий соціальний ранг матері визначає її нащадкам перші кроки по ієрархічній драбині, оскільки самки борються за владу своїх дітей, і ефективність цієї боротьби тим вища, чим вищий ранг матері.
IV. Формування практичних умінь і навичок.
Виконання практичної роботи.
ПРАКТИЧНА РОБОТА 7
Тема: Визначення форм поведінки (або типів угруповань) тварин (за відеоматеріалами або описом)
Мета: навчитися визначати форми поведінки тварин (чи типи угруповань), аналізуючи відеоматеріали.
Обладнання та матеріали: відеоматеріали з фрагментами поведінки різних форм (кішка вилизує шерсть, птах годує пташенят тощо) або описи різних угруповань тварин.
Хід роботи
1. Перегляньте запропоновані в підручнику або вчителем відеофрагменти (або описи) (прочитайте опис у додатку*).
2. Визначте види тварин, зображені в них.
3. Визначте, які форми поведінки ви спостерігали.
4. Визначте: досліджена поведінка є вродженою чи набутою?
5. Що забезпечує така поведінка тварині?
V. Узагальнення і систематизація знань.
6. Зробіть висновки про значення розглянутих форм поведінки в житті тварин (або типу угруповання).
Додаток*
A) Молоді видри бавляться, з'їжджаючи з берега у воду, а дорослі стоять на варті. Гра дає змогу виробити вправність та підготувати молодь до боротьби за існування в дорослому житті.
Б) Побачивши білу спину і хвіст антилопи, інші антилопи сприймають це як сигнал: «Біжіть, ворог наближається!».
B) Ведмедиця вчить ведмежат, як поводитися в разі небезпеки, заганяє їх на дерево. При цьому вона ричить, а іноді й підштовхує лапою. Ці навички стануть ведмежатам у пригоді, коли вони підростуть.
Г) Пташенята дрозда пищать, коли голодні. Вони широко відкривають дзьоби, коли з’являється матір.
VI. Підсумки.
Підбиття підсумків роботи з використанням Т-схеми: я знав, я дізнався.
VII. Домашнє завдання.

Повторити §§ 45-48 та опорні конспекти в зошиті.

Немає коментарів:

Дописати коментар