понеділок, 18 квітня 2016 р.


Дата:
Хімія   Клас: 7  Тема: 3   Урок: 45
Тема: Значення води і водних розчинів у природі та житті людини
Мета: узагальнити отримані знання про значення й використання води для задоволення потреб людини, для життя на Землі, формувати знання про взаємозв’язок людини і біосфери; розвивати пізнавальний інтерес до значення й використання води для задоволення потреб людини, її значення для розвитку живих істот на нашій планеті; формувати інтерес до вивчення природничих наук; продовжувати формувати вміння працювати в групі, висловлювати свою думку, робити висновки, розвивати вміння пояснювати наслідки негативного впливу діяльності людини на стан біосфери;сприяти екологічному вихованню, економії та раціональному використанню води, сприяти усвідомленню дбайливого ставлення до природи, до води як найціннішої речовини на Землі.
Тип уроку: комбінований.
Хід уроку
I. Організаційний момент
II. Мотивація навчальної та пізнавальної діяльності
 Прийом «Віршовані рядки»
1. Якщо руки ваші в ваксі, 
Якщо на ніс сіли клякси. 
Хто тоді ваш перший друг. 
Змиє бруд з лиця і рук? (Вода)
2. Мене п'ють, мене ллють. Усім потрібна я, хто я така? (Вода)
3. У жаркий день найбажанішою буває. (Вода)
 Прийом «Проблемне питання» - Чому воду називають джерелом життя?
 Прийом «Дивуй» Без води людина може прожити 3 дні, без їжі 30-50 днів. Значення води підкреслюють різними висловами: «Вода — еліксир життя».


Не можна жити без води:
Вона навкруг, вона в тобі.
Озерах, річках, океанах.
Дощу краплинах і в фонтанах.
Вона в емоціях людини:
В сльозах від радощів чи гніву.
Й краса природи на Землі
Не може жити без води.
Чудова наша гідросфера.
Існує все навколо неї:
І людство, й фауна, і флора,
І все, що є у нас навколо.
А не було б її.
Життя все зникло б на Землі.


III. Актуалізація опорних знань Тестування (взаємоперевірка)
1. Вода займає на Землі: а)більшу частину поверхні; б)половину; в)меншу частину поверхні.
2. Вода: а)розчиняє всі речовини; б)розчиняє деякі речовини; в)не розчиняє речовини.
3. В якому стані води найбільше: а)твердому; б) рідкому; в) газуватому.
4. Що стає з водою під впливом тепла і Сонця: а)холоне; б)випаровується; в) закипає.
5. Як  називається перетворення води з одного стану в інший і її переміщення в природі: а) перетворення; б) обіг; в) кругообіг.
6. Вода в природі буває а)тільки в рідкому стані; б) в рідкому і твердому; в) в рідкому, твердому, газуватому.
7. За якої температури вода замерзає?
8. Зазначте процес, наслідком якого є утворення хмар а)танення; б)конденсація; в) випаровування.
9. За якої температури вода кипить?
10. Які хімічні елементи входять до складу молекули води? а) гідроген і карбон; б) гідроген і ферум; в) гідроген і оксисен. 
IV. Вивчення нового матеріалу
1.   Розгляд проблеми прісної води.
Сьогодні на уроці ми пригадаємо, де є вода у природі, які її властивості, яку роль вона відіграє у природі, у житті живих істот, у господарській діяльності людини.
Запаси прісної води на Землі постійно зменшуються, бо з кожним роком зростає її споживання. Питна вода становить близько 2 % від загальної кількості. Нестача води може стати однією з найважчих проблем людства в найближчі десятиліття. На нашій планеті є великі природні запаси води, однак несолоної (питної) води на нашій планеті в тисячі раз менше, ніж солоної. Нестача питної води відчутна вже тепер, і їй загрожує забруднення.
Використання води людиною: побут; водний транспорт промисловість гідроенергетика сільське господарство медицина, особиста гігієна.
Прийом «Проблемне запитання»  Чи залежить здоров’я, існування людини й усього живого на Землі від чистоти води?» Як природа і людина дбає про очищення води?
Брудну прісну воду не можна вживати в їжу — у ній дуже багато хвороботворних мікробів. З тієї ж причини не можна давати брудну воду свійським тваринам. У забруднених водоймах гине безліч водних тварин і рослин. Отже, проблема раціонального використання й збереження водних ресурсів — першочергове завдання, яке стоїть перед суспільством. У водойми України щороку виливають приблизно 7,3 млн т забруднюючих речовин. Зберігати воду чистою — означає зберігати здоров'я, життя та красу довкілля. Статистика свідчить, що 80% хвороб є наслідком незадовільної питної води.
2.    Розгляд проблеми утворення кислотних дощів.
Кислотні дощі — це наслідок забруднення повітря. Джерелами більшості газів, що утворюють кислотні дощі, зазвичай є теплові електростанції та заводи, а також вихлопи автомобільних двигунів.  Викиди промислових підприємств та автомобільні вихлопні гази забруднюють повітря шкідливими речовинами, наприклад свинцем. Щодня від автомобілів у повітря потрапляє 800 тис. т оксиду Карбону, 1 тис. т свинцю. Більшість із 200 складових викидів автотранспорту отруйні як для людини, так і для організмів біосфери. У промислових районах за добу випадає понад 1 т пилу на 1 км територій, а в забруднених районах на 1 м2 — до 1 кг пилу та сажі.
Ці гази потрапляють в атмосферу, де розчиняються в крапельках води, утворюючи слабкі розчини кислот, що потім випадають на землю з дощем. Вони можуть підвищити кислотність вологи, що міститься в повітрі, в тисячу разів порівняно з нормою. Кислотні дощі спричиняють загибель риби та завдають шкоди лісам.
Перегляд фільму «Що таке кислотний дощ?»
V. Узагальнення знань 
Робота в групах
1 група «Запобігаємо забрудненню повітря»
2 група «Економимо воду» (учні пишуть на крапельках, потім формуємо загальне звернення «Збережемо природу разом»)
VI. Підсумок уроку.
Проблема раціонального використання води й збереження водних ресурсів – першочергове завдання, яке стоїть перед суспільством. Як говорить народна мудрість «Воду бережи, козаче, - і вона тобі віддячить» Майбутнє навколишнього середовища — це ваше майбутнє. Сьогодні в кожного з вас є можливість висловити свою думку щодо негативних змін у біосфері, які виникли через господарську діяльність людини.
Дякую учням за участь в підготовці матеріалів до уроку, оголошую оцінки.
VII. Домашнє завдання
Опрацювати  параграфи підручника

Творчі завдання: написати звертання до жителів нашої планети з проблеми збереження води. Намалювати плакат «Бережіть біосферу!».

Немає коментарів:

Дописати коментар