суботу, 29 серпня 2015 р.

Календарне планування біологія 7 клас

(70 годин – 2 години на тиждень, , із них  6 годин – резервних)


Зміст навчального матеріалу
к-сть
 год
дата
1
Вступ. Основні відмінності тварин від рослин та грибів.
1

2
Особливості живлення  тварин.
1

3
Будова тварин: клітини, тканини, органи та системи органів.
1

4
Тема 1.Різноманітність тварин Поняття про класифікацію тварин.
1

5
Різноманітність тварин (розглядаються особливості будови,   способу життя, різноманітність, роль у природі та значення в житті людини  тварин зазначених груп).
1

6
Кишковопорожнинні.
1

7
Кільчасті черви. Лабораторне  дослідження зовнішньої  будови та  руху кільчастих червив (на прикладі дощового черв’яка або трубочника)
1

8
Членистоногі: Ракоподібні.
1

9
Членистоногі: Павукоподібні.
1

10
Членистоногі: Комахи.
1

11
Практична    робота № 1.
Виявлення прикладів пристосувань до способу життя у комах.
1

12
Молюски. Особливості будови,   способу життя, різноманітність.
1

13
Молюски. Роль у природі та значення в житті людини
 Лабораторне  дослідження будови черепашки (мушлі) черевоногих та двостулкових молюсків.
1

14
Узагальнення вивченого матеріалу. 
1

15
Паразитичні безхребетні тварини.
1

16
Паразитичні безхребетні тварини.
1

17
Риби. Особливості будови,   способу життя, різноманітність.
1

18
Риби. Роль у природі та значення в житті людини
1

19
Амфібії. Особливості будови,   способу життя, різноманітність.
1

20
Амфібії. Особливості будови,   способу життя, різноманітність.
1

21
Амфібії. Роль у природі та значення в житті людини
1

22
Рептилії. Особливості будови,   способу життя, різноманітність.
1

23
Рептилії. Особливості будови,   способу життя, різноманітність.
1

24
Рептилії. Роль у природі та значення в житті людини
1

25
Птахи. Особливості будови,   способу життя, різноманітність.
1

26
Птахи. Роль у природі та значення в житті людини
1

27
Практична    робота  № 2. Виявлення прикладів пристосувань до різних способів життя у птахів. 
1

28
Ссавці.  Особливості будови,   способу життя, різноманітність.
1

29
Ссавці.  Роль у природі та значення в житті людини
1

30
Практична    робота   № 3.
Визначення особливостей зовнішньої будови хребетних тварин у зв’язку з пристосуванням до різних умов існування.                                                                                                                       
1

31
Міні-проект (за вибором)     Тварини рекордсмени.
Як утворюються коралові острови? Як утворюються перлини?
Тварини - будівельники.   Зуби ссавців.
1

32
Узагальнення вивченого матеріалу
1

33
Тема 2.  Процеси життєдіяльності тварин
Особливості обміну речовин гетеротрофного організму.
1

34
Живлення і  травлення. Різноманітність травних систем.
1

35
Дихання та газообмін у тварин.  Органи дихання (газообміну), їх різноманітність та функції.
1

36
Значення процесів дихання для вивільнення енергії в клітині.
1

37
Транспорт речовин  у тварин.  
1

38
Незамкнена та замкнена кровоносні системи. Кров, її основні функції.
1

39
Практична   робота № 4. Порівняння будови кровоносної системи хребетних тварин
1

40
Виділення, його значення для організму. Органи виділення тварин.
1

41
Опора і рух. Види скелета. Значення опорно-рухової системи.
1

42
Практична   робота № 5. Порівняння будови скелетів хребетних тварин.
1

43
Два типи симетрії як відображення способу життя. Способи пересування тварин.
1

44
Покриви тіла тварин, їх різноманітність та функції. Л  дослід. Особливості покривів тіла тварин. Визначення віку тварин (на прикладі двостулкових молюсків і кісткових риб).
1

45
Органи чуття їх значення. Нервова система, її значення і розвиток у різних тварин.
1

46
Пр.  р № 6.Порівняння будови головного мозку хребетних тварин (на муляжах/моделях).
1

47
Розмноження та його значення. Форми розмноження тварин.   Статеві клітини та запліднення. Розвиток тварин (з перетворенням та без перетворення). Періоди та тривалість життя тварин.
1

48
Міні-проект (за вибором)  Як бачать тварини.   Турбота про потомство.
Майстерність маскування.  Як тварини визначають напрям руху.
1

49
Узагальнення вивченого матеріалу
1

50
Тема 3. Поведінка тварин Поведінка тварин, методи її вивчення.  Вроджена і набута поведінка. Лабор дослід спостереження за поведінкою тварин (вид   визначається учителем).
1

51
Способи орієнтування тварин. Хомінг. Міграції тварин.
1

52
Форми поведінки тварин: дослідницька, харчова, захисна, гігієнічна, репродуктивна (пошук партнерів, батьківська поведінка та турбота про потомство), територіальна, соціальна.
1

53
Практична  робота № 7. Визначення форм поведінки (або типів угруповань) тварин (за відео матеріалами або описом).
1

54
Типи угруповань тварин за К. Лоренцем. Ієрархія у групі.
1

55
Комунікація тварин.
1

56
Використання тваринами знарядь праці.
1

57
Елементарна розумова діяльність
1

58
Еволюція поведінки тварин, її пристосувальне значення.
1

59
Міні-проект (за вибором): Як тварини користуються знаряддями праці? Угруповання тварин. Чому мігрують тварини? Як спілкуються тварини? Як вчаться пташенята?
1

60
Узагальнення вивченого матеріалу
1

61
Тема 4. Організми і середовище існування
Поняття про популяцію, екосистему та чинники середовища. 
1

62
Ланцюги живлення і потік енергії. Взаємозв’язок анцюги живлення та потік енергії.організми.х рибз зовнішнього середовища компонентів екосистеми. Співіснування організмів в угрупованнях.  Вплив людини та її діяльності на екосистеми.
1

63
Екологічна етика. Природоохоронні території.
1

64
Червона книга України.
1

65
Міні-проект: Як тварини пристосовані до життя в різних умовах.
Заповідні території України.
1

66
Узагальнення вивченого матеріалу
1

67
Узагальнення  Подібність у будові та проявах життєдіяльності рослин,
1

68
бактерій, грибів, тварин - свідчення єдності живої  природи
1

69
Екскурсія Пристосованість рослин
1

70
Екскурсія Різноманітність тварин свого краю.і тварин до сумісного життя в природному угрупованні.
1