Календарне планування біологія 7 клас
(70 годин –
2 години на тиждень, , із них 6
годин – резервних)
№
|
Зміст навчального матеріалу
|
к-сть
год
|
дата
|
1
|
Вступ. Основні відмінності
тварин від рослин та грибів.
|
1
|
|
2
|
Особливості живлення тварин.
|
1
|
|
3
|
Будова тварин: клітини, тканини, органи та системи органів.
|
1
|
|
4
|
Тема 1.Різноманітність тварин Поняття про класифікацію тварин.
|
1
|
|
5
|
Різноманітність тварин (розглядаються особливості будови, способу життя, різноманітність, роль у природі та значення в житті людини тварин зазначених груп).
|
1
|
|
6
|
Кишковопорожнинні.
|
1
|
|
7
|
Кільчасті черви. Лабораторне дослідження зовнішньої будови та руху кільчастих червив (на прикладі дощового черв’яка або трубочника)
|
1
|
|
8
|
Членистоногі: Ракоподібні.
|
1
|
|
9
|
Членистоногі: Павукоподібні.
|
1
|
|
10
|
Членистоногі: Комахи.
|
1
|
|
11
|
Практична робота № 1.
Виявлення прикладів пристосувань до способу життя у комах.
|
1
|
|
12
|
Молюски. Особливості будови, способу життя, різноманітність.
|
1
|
|
13
|
Молюски. Роль у природі та значення в житті людини
Лабораторне дослідження будови черепашки (мушлі) черевоногих та двостулкових молюсків.
|
1
|
|
14
|
Узагальнення вивченого матеріалу.
|
1
|
|
15
|
Паразитичні безхребетні тварини.
|
1
|
|
16
|
Паразитичні безхребетні тварини.
|
1
|
|
17
|
Риби. Особливості
будови, способу життя,
різноманітність.
|
1
|
|
18
|
Риби. Роль у природі та значення в
житті людини
|
1
|
|
19
|
Амфібії. Особливості будови, способу життя, різноманітність.
|
1
|
|
20
|
Амфібії. Особливості будови, способу життя, різноманітність.
|
1
|
|
21
|
Амфібії. Роль у природі та значення
в житті людини
|
1
|
|
22
|
Рептилії. Особливості будови, способу життя, різноманітність.
|
1
|
|
23
|
Рептилії. Особливості будови, способу життя, різноманітність.
|
1
|
|
24
|
Рептилії. Роль у природі та
значення в житті людини
|
1
|
|
25
|
Птахи. Особливості будови, способу життя, різноманітність.
|
1
|
|
26
|
Птахи. Роль у природі та
значення в житті людини
|
1
|
|
27
|
Практична
робота № 2. Виявлення прикладів
пристосувань до різних способів життя у птахів.
|
1
|
|
28
|
Ссавці. Особливості будови, способу життя, різноманітність.
|
1
|
|
29
|
Ссавці. Роль у природі та значення в житті людини
|
1
|
|
30
|
Практична
робота № 3.
Визначення особливостей зовнішньої будови хребетних тварин у зв’язку з
пристосуванням до різних умов існування.
|
1
|
|
31
|
Міні-проект (за вибором) Тварини рекордсмени.
Як утворюються коралові острови? Як утворюються перлини?
Тварини - будівельники. Зуби
ссавців.
|
1
|
|
32
|
Узагальнення вивченого
матеріалу
|
1
|
|
33
|
Тема 2. Процеси
життєдіяльності тварин
Особливості обміну речовин гетеротрофного організму.
|
1
|
|
34
|
Живлення і
травлення. Різноманітність травних систем.
|
1
|
|
35
|
Дихання та газообмін у тварин. Органи дихання
(газообміну), їх різноманітність та функції.
|
1
|
|
36
|
Значення процесів дихання для вивільнення енергії в клітині.
|
1
|
|
37
|
Транспорт речовин у тварин.
|
1
|
|
38
|
Незамкнена та замкнена кровоносні системи. Кров, її основні функції.
|
1
|
|
39
|
Практична
робота № 4. Порівняння будови кровоносної системи хребетних
тварин
|
1
|
|
40
|
Виділення, його значення для організму. Органи
виділення тварин.
|
1
|
|
41
|
Опора і рух. Види скелета. Значення
опорно-рухової системи.
|
1
|
|
42
|
Практична
робота № 5. Порівняння будови скелетів хребетних тварин.
|
1
|
|
43
|
Два типи симетрії як відображення способу життя.
Способи пересування тварин.
|
1
|
|
44
|
Покриви тіла тварин, їх різноманітність та
функції. Л дослід. Особливості
покривів тіла тварин. Визначення віку тварин (на
прикладі двостулкових молюсків і кісткових риб).
|
1
|
|
45
|
Органи чуття їх значення. Нервова система, її
значення і розвиток у різних тварин.
|
1
|
|
46
|
Пр. р № 6.Порівняння будови
головного мозку хребетних тварин (на муляжах/моделях).
|
1
|
|
47
|
Розмноження та його значення. Форми розмноження
тварин. Статеві клітини та
запліднення. Розвиток тварин (з перетворенням та без перетворення). Періоди
та тривалість життя тварин.
|
1
|
|
48
|
Міні-проект (за вибором) Як бачать тварини. Турбота
про потомство.
Майстерність маскування. Як
тварини визначають напрям руху.
|
1
|
|
49
|
Узагальнення вивченого матеріалу
|
1
|
|
50
|
Тема 3. Поведінка тварин Поведінка тварин,
методи її вивчення. Вроджена і набута
поведінка. Лабор дослід спостереження за поведінкою тварин (вид визначається учителем).
|
1
|
|
51
|
Способи орієнтування тварин. Хомінг. Міграції тварин.
|
1
|
|
52
|
Форми поведінки тварин: дослідницька, харчова, захисна, гігієнічна,
репродуктивна (пошук партнерів, батьківська поведінка та турбота про потомство), територіальна,
соціальна.
|
1
|
|
53
|
Практична робота
№ 7. Визначення форм поведінки
(або типів угруповань) тварин (за відео матеріалами або описом).
|
1
|
|
54
|
Типи угруповань тварин за К. Лоренцем. Ієрархія у групі.
|
1
|
|
55
|
Комунікація тварин.
|
1
|
|
56
|
Використання тваринами знарядь праці.
|
1
|
|
57
|
Елементарна розумова діяльність
|
1
|
|
58
|
Еволюція поведінки тварин, її пристосувальне
значення.
|
1
|
|
59
|
Міні-проект (за вибором): Як тварини користуються
знаряддями праці? Угруповання тварин. Чому мігрують тварини? Як
спілкуються тварини? Як вчаться пташенята?
|
1
|
|
60
|
Узагальнення вивченого матеріалу
|
1
|
|
61
|
Тема 4. Організми і середовище
існування
Поняття про популяцію, екосистему та чинники середовища. |
1
|
|
62
|
Ланцюги живлення і потік енергії. Взаємозв’язок
|
1
|
|
63
|
Екологічна етика. Природоохоронні території.
|
1
|
|
64
|
Червона книга України.
|
1
|
|
65
|
Міні-проект: Як тварини пристосовані до життя в різних умовах.
Заповідні території України.
|
1
|
|
66
|
Узагальнення
вивченого матеріалу
|
1
|
|
67
|
Узагальнення Подібність у будові та
проявах життєдіяльності рослин,
|
1
|
|
68
|
бактерій, грибів, тварин - свідчення єдності
живої природи
|
1
|
|
69
|
Екскурсія Пристосованість рослин
|
1
|
|
70
|
Екскурсія Різноманітність тварин
свого краю.і тварин до сумісного життя в природному угрупованні.
|
1
|
Немає коментарів:
Дописати коментар