Календарне планування хімія 7 клас
(52 години: 1,5 год на тиждень)
№
|
Зміст навчального матеріалу
|
К-сть
годин
|
Дата
|
1
|
Вступ
Хімія — природнича наука. Речовини та їх перетворення у
навколишньому світі. Короткі відомості з історії хімії.
Правила поведінки учнів у хімічному кабінеті.
Ознайомлення з
обладнанням кабінету хімії та лабораторним посудом. Демонстрації ( вивчити 20 хім. ел. протягом місяця)
1.
Взаємодія харчової соди (натрій гідрогенкарбонату) з
оцтом (водним розчином етанової кислоти).
2.Зміна забарвлення індикаторів у різних
середовищах.
|
1
|
|
2
|
Практична робота №1. Правила
безпеки під час роботи в хімічному кабінеті. Прийоми поводження з
лабораторним посудом, штативом і нагрівними приладами. Будова полум’я.
|
1
|
|
3
|
Навчальний проект 1. Хімічні знання в різні епохи
|
1
|
|
4
|
Узагальнення вивченого матеріалу
|
1
|
|
5
|
Тема 1. Початкові хімічні поняття
Фізичні тіла. Матеріали. Речовини.
|
1
|
|
6
|
Молекули.
Атоми.
|
1
|
|
7
|
Як
вивчають речовини. Спостереження й експеримент у хімії.
|
1
|
|
8
|
Фізичні властивості речовин.
Лабораторний дослід 1 Ознайомлення з фізичними властивостями
речовин. Опис спостережень. Формулювання висновків.
|
1
|
|
9
|
Чисті речовини і суміші (однорідні, неоднорідні).
Способи розділення
сумішей.
|
1
|
|
10
|
Практична робота
№ 2 Розділення неоднорідної суміші.
|
1
|
|
11
|
Атом,
його склад. Хімічні елементи, їхні назви і символи. Ознайомлення з
періодичною системою хімічних елементів Д.І. Менделєєва.
Демонстрації 3. Періодична система хімічних елементів Д. І.
Менделєєва.
|
1
|
|
12
|
Маса атома. Атомна одиниця маси.
Відносні атомні маси хімічних елементів.
|
1
|
|
13
|
Хімічні формули речовин. Прості
та складні речовини. Багатоманітність речовин. Метали й неметали. Металічні та
неметалічні елементи.
Лабораторний дослід 2 Ознайомлення зі зразками простих і складних речовин.
Демонстрації 4. Зразки металів і неметалів.
|
1
|
|
14
|
Узагальнення вивченого
матеріалу
|
1
|
|
15
|
Валентність
хімічних елементів.
|
1
|
|
16
|
Складання формул бінарних сполук за валентністю
елементів.
|
1
|
|
17
|
Визначення валентності елементів за формулами бінарних
сполук.
|
1
|
|
18
|
Відносна
молекулярна маса, її обчислення за хімічною формулою.
|
1
|
|
19
|
Розрахункові задачі № 1
Обчислення відносної молекулярної маси речовини за її
формулою.
|
1
|
|
20
|
Масова
частка елемента в складній речовині.
|
1
|
|
21
|
Розрахункові задачі № 2
Обчислення масової частки
елемента в складній речовині.
|
1
|
|
22
|
Фізичні та хімічні явища. Хімічні
реакції та явища, що їх супроводжують. Хімічні властивості речовин
Лабораторний дослід 3 Проведення хімічних реакцій.
Демонстрації 5—9. Хімічні реакції, що
супроводжуються виділенням газу, випаданням осаду, зміною забарвлення, появою
запаху, тепловим ефектом. Домашній експеримент
Взаємодія харчової соди із соком
квашеної капусти, лимонною кислотою, кефіром.
|
1
|
|
23
|
Практична робота
№ 3. Дослідження фізичних і хімічних
явищ.
|
1
|
|
24
|
Навчальні проекти
2. Хімічні
явища в природному довкіллі
3. Хімічні
явища в побуті
4. Використання хімічних явищ у художній творчості й народних ремеслах
5.
Речовини і хімічні явища в літературних творах і народній творчості
|
1
|
|
25
|
Узагальнення вивченого матеріалу
|
1
|
|
26
|
Тема 2. Кисень Повітря, його склад.
|
1
|
|
27
|
Оксиген.
Поширеність Оксигену в природі.
|
1
|
|
28
|
Кисень, склад його молекули, поширеність у природі.
Фізичні властивості кисню.
|
1
|
|
29
|
Закон збереження маси речовин під
час хімічних реакцій.
Демонстрації
10.
Дослід, що ілюструє закон збереження маси речовин.
|
1
|
|
30
|
Схема хімічної реакції. Хімічні рівняння.
|
1
|
|
31
|
Добування кисню в лабораторії та
промисловості. Реакція розкладу. Поняття про каталізатор.
Демонстрації
11.
Добування кисню з гідроген пероксиду.
|
1
|
|
32
|
Способи збирання кисню. Доведення
наявності кисню.
Демонстрації
12.
Збирання кисню витісненням повітря та витісненням води.
13.
13. Доведення наявності кисню.
|
1
|
|
33
|
Практична робота № 4 Добування кисню з гідроген пероксиду, збирання, доведення
його наявності.
|
1
|
|
34
|
Хімічні властивості кисню: взаємодія з простими
речовинами (вуглець, водень, сірка, магній, залізо, мідь). Реакція сполучення
Поняття про оксиди, окиснення (горіння, повільне
окиснення, дихання).
Взаємодія кисню зі складними речовинами (повне окиснення
метану, гідроген сульфіду, глюкози).
Умови виникнення та припинення
горіння.
Демонстрації
14.
Спалювання простих і складних речовин.
|
1
|
|
35
|
Маркування небезпечних речовин.
Демонстрації
15.
Маркування небезпечних речовин.
|
1
|
|
36
|
Колообіг
Оксигену в природі. Озон. Проблема чистого повітря.
|
1
|
|
37
|
Застосування
та біологічна роль кисню
|
1
|
|
38
|
Навчальні проекти
6.
Проблема забруднення повітря та шляхи розв’язування її
7. Дослідження зміни
концентрації вуглекислого газу у класній кімнаті під час занять
|
1
|
|
39
|
Узагальнення вивченого матеріалу
|
1
|
|
40
|
Тема 3. Вода
Вода, склад її молекули, поширеність у природі, фізичні
властивості.
|
1
|
|
41
|
Вода — розчинник. Розчин і його компоненти: розчинник,
розчинена речовина. Кількісний склад розчину.
Демонстрації
16. Виготовлення розчинів.
|
1
|
|
42
|
Масова частка розчиненої речовини. Виготовлення розчину. Лабораторний
дослід
4. Виготовлення водних розчинів із
заданими масовими частками розчинених речовин.
Домашній експеримент №2
1.
Виготовлення
водного розчину кухонної солі.
|
1
|
|
43
|
Взаємодія води з оксидами. Поняття про гідрати оксидів:
кислоти й основи.
|
1
|
|
44
|
Поняття про індикатори.
Демонстрації
17. Взаємодія кальцій оксиду з водою.
Дія водного розчину добутої речовини на індикатори.
18. Взаємодія фосфор(V) оксиду з водою. Дія водного
розчину добутої речовини на індикатори.
Лабораторний дослід
5. Випробування водних розчинів
кислот і лугів індикаторами.
|
1
|
|
45
|
Значення
води і водних розчинів у природі та житті людини.
|
1
|
|
46
|
Кислотні дощі. Проблема чистої
води. Охорона водойм від забруднення.
|
1
|
|
47
|
Очищення води на водоочисних станціях та в домашніх
умовах
Домашній
експеримент №3
Очищення
води кип’ятінням і за допомогою побутового фільтру
|
1
|
|
48
|
Розрахункові
задачі
3. Обчислення масової частки і
маси розчиненої речовини в розчині.
|
1
|
|
49
|
Навчальні проекти
8.
Проблема збереження чистоти водойм
9. Дослідження якості води з різних джерел
10. Дослідження фізичних і хімічних властивостей води
11.
Способи очищення води в побуті
|
|
|
50
|
Узагальнення вивченого матеріалу
|
|
|
51
|
Орієнтовні об’єкти екскурсій. Хімічні лабораторії промислових
і сільськогосподарських підприємств, науково-дослідних інститутів, вищих
навчальних закладів. Пожежне депо. Водоочисна станція.
|
1
|
|
52
|
Підсумковий урок
|
1
|
|
Немає коментарів:
Дописати коментар