понеділок, 5 грудня 2016 р.

Природознавство 5 клас Урок 27 Дата:
Тема: СОНЯЧНА СИСТЕМА
Мета: закріпити отримані знання про планети та формувати систему знань про Сонячну систему, про природу обертання планет, про способи дослідження Сонячної системи; розвивати в учнів уміння порівнювати та створювати просторові уявлення про розміри небесних тіл, відстані між ними, взаємне розміщення, розвивати спостережливість, допитливість, науковий світогляд, вміння використовувати додаткові джерела природничих знань, популяризувати астрономічні знання; виховувати позитивне сприйняття навколишнього світу
Хід уроку Природознавство 5 кл. Сонячна система
I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
II. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ
II* Прийом «Роблю висновок»
http://fiz-cultura.ucoz.ua/_nw/7/s95339451.jpgЗавдання. Доповніть порівняльну таблицю, щоб побачити: чим відрізняється зоря від планети.
ІІI. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ТА ПІЗНАВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
* Прийом «Проблемне питання»
http://fiz-cultura.ucoz.ua/_nw/7/s35452587.jpg- Що спільного у планет між собою? Вони ж такі різні.
* Прийом «Дивуй»
Донедавна до 2006 року в Сонячній системі налічували дев'ять планет. Якщо ви подивитесь старі моделі сонячної системи, то знайдете там планету Плутон, яку було відкрито у 1930 p., завдяки математичним розрахункам. Але з плином часу та розвитком технічних можливостей з'ясувалося, що на одній орбіті з планетою рухається ще багато малих небесних тіл, які називаються астероїдами.
Таким чином, зробили висновок, що існує ще один астероїд-ний пояс, який отримав назву пояс Койпера, і Плутон теж належить до нього, а отже, і сам є астероїдом. Але наразі немає жодної думки серед учених щодо Плутона — це мала планета чи, може, астероїд.
IV. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
* Прийом «Інтелектуальна розминка»
- До яких небесних тіл належить Сонце?
- Чому на Сонці така висока температура?
- Чи на всіх зорях високі температури?
- Чому були поділені планети на дві групи?
- Чим відрізняється супутник від планети?
- Завдяки чому відбувається виділення світла і тепла?
- Які речовини належать до складу Сонця?
- Від чого залежить температура на планеті?
- Що таке астероїди?
- Які ви знаєте планети-гіганти?
- Що спільного у планет земної групи?
- Чи впливає відстань від Сонця на температуру поверхні на планеті?
- Які види рухів притаманні планетам?
- Які вам відомі малі небесні тіла?
- Чим відрізняються метеори від метеоритів?
 Фізкультхвилинка
Корабель війшов у відкритий космос- сіли ровно, руки на коліна
Поруч пролетіла комета -  наклон вліво
Зіштовхнулися з уламком метеориту - наклон вправо
Усередині корабля утворилася  невагомість - руки і ноги підіймаємо
Увага, наближаємося до « сонячної системи» – сіли правильно за стіл
ІІІ. Вивчення нового матеріалу
1. Вступне слово вчителя
Як  з явилася у галактиці сонячна система
Згідно з науковою теорією , сонце та планети народилися разом з газопилової хмари. Під дією  сили тяжіння  хмара закручувалася і у центрі зародилася майбутня зірка –сонце. Частинки хмари  зіштовхувались і зчеплювались. Так з'явилися планети сонячної системи. Все це відбувалося 5 мільярдів років тому назад.  Так  виникла Сонячна система.
 Інформація  із  бортового компютера
Сонце - центральне небесне тіло сонячної системи.
Сонце – велика зірка, що випромінює світло і тепло.  Світло  летить до землі 8 хв зі швидкістю 300 тис км/хв.
Діаметр сонця – 1329 млн км.
Сонце у 109 разів більше за Землю
Сонце – розпечена газова куля, температура  на поверхні 6000оС
Відстань від  Землі до Сонця 150 млн км
ПЛАНЕТА – космічне тіло, кулеподібної форми, що  рухається навколо зірки і не випромінює світло.
2. Сонце - джерело світла  і тепла на Землі
Проблемне питання. Доведіть, що Сонце є джерелом світла і тепла  для рослин і тварин.
3. Сонячна система.
У склад Сонячної системи  входять девять  великих планет планет зі своїми супутниками,  а також  декілька тисяч малих планет або астероїдів  і безліч комет. Окрім цього у Сонячній системі рухається  безліч  метеороїдів.
Демонстрація анімаційного слайду і інтерактивної  картинки. Назвати планети і показати їх на таблиці. Довести до свідомості учнів, що Сонце має гігантську масу порівняно з планетами і завдяки цьому має величезну силу тяжіння, яка утримує біля себе  планети і малі космічні тіла.
ІV. Закріплення й узагальнення знань учнів.
1. Підсумкове слово вчителя.
От і закінчилась наша космічна подорож. Ви дізналися сьогодні дуже багато цікавого, але давайте виберемо найголовніше.
Гра «Вірю - не вірю»
1. до складу Сонячної систеи входять 10 планет
2. найменша планета – це Меркурій.
3. Найбільша планета – гігант Юпітер
4. Найближча до Сонця планета – Венера
5. Марс є планетою на якій є життя.
2.Підрахунок балів , отриманих учнями за відповіді.
V. Домашнє  завдання
Прочитати параграф
П.              с.           письмово
VI. Підсумок уроку
* Прийом «Віршовані рядки» За порядком усі планети Назве будь-який із нас: Раз — Меркурій, два — Венера, Три — Земля,4 — Марс. 5 — Юпітер, 6 — Сатурн, Сім — Уран, за ним — Нептун.


Немає коментарів:

Дописати коментар