вівторок, 9 травня 2017 р.

Природознавство     Клас:5             Тема:             Урок: 59-60     Дата:
Тема: Практичне заняття № 7 «Ознайомлення з найпоширенішими й отруйними рослинами, грибами і тваринами своєї місцевості». Практичне заняття № 8 «Визначення назв найбільш поширених в Україні рослин, грибів, тварин за допомогою атласів-визначників»
Мета: навчити учнів орієнтуватися в розмаїтті царств рослин, тварин та грибів, визначати і називати найбільш поширені види в Україні, формувати навички визначення рослин за допомогою атласів-визначників, уміння складати морфологічний опис рослин, ознайомити з різноманітністю і багатством рідного краю; розвивати пізнавальний інтерес до предмета, удосконалювати навички роботи з додатковими джерелами знань, вміння порівнювати та складати опис організмів, інтелектуальні вміння та творчі здібності, викликати бажання краще пізнати навколишній світ, розкрити його незвідані таємниці; виховувати естетичне сприймання, емоційно-ціннісне ставлення до живої природи, формувати готовність до оцінки наслідків діяльності людини щодо природного середовища, виховувати дбайливе ставлення до навколишнього середовища та природи, виховувати прагнення досліджувати навколишній світ
Тип уроку: комплексного застосування знань, умінь, навичок
ХІД УРОКУ
І. Організаційний момент
ІІ. Мотивація навчальної та пізнавальної діяльності
UU Прийом «Віршовані рядки»
Не вірте, на Землі чудес не сім!
Багато їх, вони доступні всім.
До них ми звикли, ми їх добре знаєм
І дивуватись просто забуваєм.
Розглянь уважно квітки пелюстки.
Чи жовтнем розмальовані листки?
Хіба не диво — райдуга над полем?
А ця велична синь небес навколо?
Хіба не диво — волохатий джміль,
Квітучий, кучерявий, пишний хміль,
Роса срібляста на зеленім листі
І немовля, усміхнене в колисці?
Це все дива — великі і малі.
І сам ти, диво, бо краса землі —
Це пісня, що ніколи не змовкає,
Тебе бентежить, вабить, надихає.
UU Прийом «Дивуй»
Головна особливість рослин у тому, що, на відміну від тварин, вони самі забезпечують себе харчуванням. Для цього їм достатньо лише трохи ґрунту та сонячного світла, з їхньою допомогою вони успішно синтезують собі їжу. Тому їм зовсім не потрібно постійно шукати їжу, їм взагалі не треба рухатися, досить просто рости і підставляти своє листя сонцю. Може, тому їх так багато на Землі?
UU Прийом «Проблемне питання»
TT Чи багато ви знаєте назв рослин, тварин, грибів, які є у нашім краї?
TT Як бути з тими організмами, назви яких вам невідомі?
ІІІ. Актуалізація опорних знань
UU Прийом «Інтелектуальна розминка»
TT На які царства поділена жива природа?
TT Які є органи у рослин?
TT Які є органи у тварин?
TT Чим відрізняються тварини від рослин?
TT Чим гриби відрізняються від тварин? рослин?
TT Які основні функції у листків рослини?
TT Яким чином розмножуються рослини?
ІV. Засвоєння зразка комплексного застосування знань, умінь, навичок
UU Розповідь учителя з елементами бесіди
Розв’язати проблему визначення назви і особливостей організму допомагають визначники рослин, тварин, грибів, які роблять у вигляді книг чи атласів. Кропіткою і тривалою була праця природодослідників зі створення цих посібників. Зараз на сучасному етапі вже існують інтерактивні визначники в Інтернеті.
1 Я к працювати зі шкільним атласом-визначником
Візьміть шкільний атлас-визначник, наприклад вищих рослин. Він містить таблиці. Кожна таблиця, у свою чергу, складається з послідовних ступенів, позначених порядковими номерами. Кож- на ступінь складається з тези і антитези (два альтернативні набори ознак).
Якщо наукова класифікація рослин вам відома погано і розбиратися в її системі вам ніколи, то пошук квітки за назвою можна спростити завдяки цьому довідковому виданню.
У атласі-визначнику багато рисунків рослин. Знаходити по одній або декількох морфологічних ознаках квітки її сімейство досить просто. Але навіть якщо не робити цього, можна швидко знайти квітку, що цікавить (на ілюстраціях майже всі рослини зображні на стадії цвітіння). Гортаючи довідник, ви побачите, що на рисунках підкреслюють характерні особливості кожної квітки і дізнатися їх зовсім легко.
Прийом «Практична теорія»
Учитель проводить визначення квітки, докладно коментуючи свої дії.
2 Д осліджувана рослина
Намагайтеся зірвати не тільки саму квітку, але захопіть також зразки листя, а краще навіть і кореня — це може значно полегшити процес «впізнавання» рослини. Для визначення квіткової рослини необхідно бачити всі органи, а саме — корінь, стебло, листки, квітку, плід.
V. Застосування узагальнених знань та вмінь
у нових умовах
Завдання 1. Скористайтеся інтерактивним визначником кімнатних рослин та визначте, які рослини ростуть на вашому підвіконні.
Завдання 2. Заповніть таблицю «Найпоширеніші організми мого краю».
TT Розгляньте гербарний зразок рослини, її зображення на фотографії і спробуйте визначити назву.
TT За допомогою атласа-визначника тварин визначте зображення на свій вибір.
TT За допомогою атласа-визначника грибів визначте зображення на свій вибір.
VІ. Підсумок уроку. Рефлексія
UU Прийом «Мікрофон»
TT Що допомогло вам визначити певну рослину, тварину чи гриб?
TT Які з цих знань та навичок можуть згодитися у житті?
VІІ. Домашнє завдання
TT Опрацювати параграфи підручника: §

TT За допомогою Інтернет-джерел визначити домашню кімнатну рослину.

1 коментар:

  1. If you're trying hard to lose kilograms then you certainly have to start following this brand new custom keto meal plan.

    To produce this keto diet service, licensed nutritionists, fitness couches, and chefs united to develop keto meal plans that are efficient, suitable, cost-efficient, and fun.

    Since their first launch in January 2019, thousands of clients have already remodeled their body and well-being with the benefits a good keto meal plan can provide.

    Speaking of benefits: clicking this link, you'll discover eight scientifically-confirmed ones given by the keto meal plan.

    ВідповістиВидалити