Хімія Клас: 7 Тема: Вступ
Урок: 4
Тема: Узагальнення вивченого матерiалу
Мета: формувати знання учнів
про хiмію як природничу науку; узагальнити знання учнів з теми, визначити
індивідуальний рівень засвоєння матеріалу теми для кожного з учнів; розвивати
пам’ять, увагу, вміння робити обґрунтовані висновки; розвивати навички
дотримання правил техніки безпеки під час роботи в хімічному кабінет,
розпiзнавати хімічний посуд; виховувати почуття бережливого ставлення до обладнання
кабінету хімії та лабораторного посуду, виховувати бажання здобувати хiмічні
знання
Тип уроку: узагальнення та
систематизації знань, умінь й навичок
Обладнання: індивідуальні завдання
з варіантами тематичного оцінювання, перiодична система хімічних елементiв,
лабораторний посуд
Хід уроку
І. Організаційний момент
Академік
М. М. Семенов, лауреат Нобелівської премії, говорив:
«Всі ми поєднуємо з хімічною наукою подальший
прогрес у пізнанні світу, що нас
оточує… І не може бути в наші дні спеціаліста,
який міг би обійтися без знання
хімії».
ІІ. Актуалізація й корекція опорних знань, умінь й навичок
Проблемне питання для обговорення в ході бесіди: Для чого взагалі вивчати хімію?
Адже не всі учні хочуть бути хіміками. Так, не всі твої однокласники стануть
хіміками, а втім ні тобі, ні твоїм товаришам по навчанню без хімічних знань у житті не обійтися. У школі вивчення хімії
допоможе краще зрозуміти біологію,
різноманітність рослин, тварин, людей, що тебе оточують. Ця різноманітність залежить від речовин і тих процесів,
що відбуваються в організмі. Речовини
й хімічні процеси вивчає хімія. Отже, щоб
зрозуміти біологію, треба вивчати хімію.
ІІІ. Мотивація учіння
Слід
пам’ятати, що хімія може приносити не
тільки користь, а й завдавати шкоди,
якщо не знати властивостей речовин і
їх впливу на людину та довкілля і
користуватися речовинами неправильно,
якщо погано уявляти перетворення речовин. Саме
тому кожна людина має набувати хімічних компетенцій.
ІV. Повідомлення теми і мети уроку
Хімічними знаннями повинна володіти кожна
цивілізована людина. Без них не можлива
екологічно грамотна поведінка в побуті, в природі, на виробництві.
V. Узагальнення та
систематизація знань, умінь й навичок
Варіант І
І-ІІ рівень
Виберіть правильні відповіді.
Учням дозволено:
1. зливати рідини на свій розсуд;
2. самовільно спалювати речовини;
3. спостерігати за реакцією у пробірці,
заглядаючи в її отвір.
4. самому прибрати робоче місце;
5. помити руки;
6. закріплювати пробірку в лапці штатива
вертикально;
7. пробувати речовини на смак;
8. змішувати будь-які речовини;
9. залишити всі речовини та обладнання на
столі, щоб їх прибрали інші;
10. залишки розчинів і речовин злити чи
зсипати у спеціальний посуд;
11. нагрівати пробірку нагрівним приладом,
тримаючи її в руці;
12. із самого початку досліду нагрівати
пробірку в одному місці.
ІІІ рівень
Дайте відповіді на запитання:
1. До яких наук
належить хімія?
2. Назвіть
кілька речовин, з якими ви зустрiчаєтеся в побутi.
3. Як правильно
виявляти запах речовини?
ІV рівень
Обґрунтуйте, у
якому випадку й чому рідина в пробiрцi закипить швидше?
Варіант ІІ
І-ІІ рівень
Виберіть правильні відповіді.
Учням забороняється:
1.
бігати;
2.
користуватися лабораторним штативом;
3.
записувати
результати спостережень;
4.
виконувати
досліди, описані в підручнику.
5.
користуватися
мірним посудом;
6.
після
виконання дослідів прибирати робоче місце;
7.
залишки
розчинів і речовин злити чи зсипати у спеціальний посуд;
8.
змінювати
на свій розсуд умови виконання дослідів.
9.
проводити
подрібнення речовин у ступці;
10.
пробувати
речовини на смак чи брати їх руками;
11.
для
дослідів використовувати тільки чистий лабораторний посуд;
12.
спостерігати
за реакцією в пробірці крізь її стінки на безпечній відстані від очей.
ІІІ рівень
Дайте відповіді на запитання:
1. Яких правил
треба дотримуватися при роботi з речовинами, що зустрiчаються в побутi?
2. Наведіть
приклади речовин, з яких виготовляють хімічний посуд.
3. Якi особливості
нагрiвання речовин?
ІV рівень
Чому
лабораторний штатив і деталi до нього виготовляють з металу? Опишiть будову
штатива.
VІ. Повідомлення домашнього завдання
1. Вибрати теми доповідей і повідомлень. Вимоги:
зображення й коротка характеристика одного виду речовини, цікава інформація про
особливості використання
(ліміт часу – 3 хв).
VІІ. Підсумок уроку
Обговорення
результатів уроку. Оцінювання роботи
учнів.
Немає коментарів:
Дописати коментар