середа, 11 листопада 2015 р.

Дата:
Хімія   Клас: 7  Тема: 1   Урок: 14
Тема: Узагальнення вивченого матеріалу
Мета: узагальнити й систематизувати знання учнів про початкові хімічні поняття; розвивати, пам’ять, логічне мислення; розвивати вміння встановлювати причинно-наслідкові зв’язки та робити обґрунтовані висновки; виховувати зосередженість, уважність під час виконання завдань
Тип уроку: узагальнення та систематизації знань, умінь і навичок
Обладнання: картки із завданнями для узагальнення вивченого матеріалу по темі « Початкові хімічні поняття »

Хід уроку
І. Організаційний момент

ІІ. Узагальнення вивченого матеріалу  по темі « Початкові хімічні поняття І»
Варіант № 1
Початковий рівень
1.     З наведеного переліку хімічного посуду та обладнання виберіть те, що необхідно вам для нагрівання речовини: пробірка, колба, тримач, мірний циліндр, лійка, ложка для спалювання речовин, спиртівка, шпатель, газовідвідна трубка, сірники.
2.     З наведеного переліку слів і словосполучень випишіть речовини: вода, залізо, ніж, вуглекислий газ, срібна прикраса, , вугілля, склянка, нафта, олівець, айсберг, , тирса, папір, алюмінієва ложка, цукор.
3.     Виберіть чисту речовину: морська вода, дистильована вода, річкова вода, йод, йодна настойка, розчин цукру.
Середній рівень
1.3 наведеного переліку випишіть окремо назви тіл і речовин: азот, алюмінієва миска, графітовий стержень, цвях, алмаз, ваза, сніжинка, оцтова кислота, пляшка з олією, мідь, кухонна сіль, кисень.
2.3 наведеного переліку виберіть вирази, що не мають змісту: молекула кисню, молекула повітря, п'ять молекул води, молекула хлору, молекула молока, молекула цукру, молекула граніту.
3.   Дано суміш кухонної солі з піском і водою. Як з неї виділити кухонну сіль і пісок?
Достатній рівень
1. Укажіть, які з перелічених нижче речовин є сумішами, а які - ні: цинк, яблучний сік, попіл, зубна паста, газетний папір, повітря в лісі, йодна настоянка, лід з дистильованої води, вуглекислий газ, залізобетон. Серед сумішей назвіть однорідні та неоднорідні.
2.     Запишіть формули речовин, до складу яких входять:
А два атоми Натрію та один атом Оксигену;
Б два атоми Феруму, один атом Сульфуру, чотири атоми Оксигену.
3.     Знайдіть у періодичній системі хімічні елементи, які названі на честь країн, учених. Запишіть їхні хімічні символи та назви.
Високий рівень
1. Мінерал малахіт - блакитно-зеленого кольору. Він під час нагрівання перетворюється на чорний порошок (СuО), газ, що його містять газовані напої, та воду. Як ви гадаєте, простою чи складною є вихідна речовина? Які хімічні елементи входять до його складу?
2.     3 наведеного переліку речовин випишіть окремо формули простих і складних речовин: СuСІ2, S, О3, Н2SО3, Nа2SО4, С, СuО, NaОН, N2, НВг.
3.     Відносна атомна маса Алюмінію дорівнює 27. Обчисліть масу атома Алюмінію в грамах, якщо маса атома Карбону становить 1,99 • 10-23г.


Варіант № 2
Початковий рівень
1.     Запишіть символ елемента, що є найпоширенішим у земній корі.
2.     Запишіть символи елементів: Оксигену, Гідрогену, Кальцію, Карбону, Феруму, Бору.
3.     Випишіть металічні елементи, назви та символи яких розміщені в перших трьох періодах.
Середній рівень
1. Дано суміш кухонної солі з піском і водою. Як з неї виділити кухонну сіль і пісок?
2. Доведіть, що вода є хімічною сполукою, а не простою речовиною.
3. Що легше - 2 атоми Гідрогену чи 5 атомів Гелію? У скільки разів?
Достатній рівень
1.     Знайдіть у періодичній системі хімічні елементи, які названі на честь країн, учених. Запишіть їхні хімічні символи та назви.
2.     Ртуть - це метал, так само, як і залізо, цинк, свинець. Укажіть характерну властивість ртуті, що дозволяє використовувати її в термометрах.
3.     Якими способами і в якій послідовності можна розділити суміш кухонної солі, тирси, піску, залізних ошурок? На яких властивостях речовин, що входять до складу суміші, ґрунтується її розділення?
Високий рівень
1. Мінерал малахіт - блакитно-зеленого кольору. Він під час нагрівання перетворюється на чорний порошок (СuО), газ, що його містять газовані напої, та воду. Як ви гадаєте, простою чи складною є вихідна речовина? Які хімічні елементи входять до його складу?
2.    Сполука містить йони К+, NН4+ і НРО42-  в однаковій кількості. Складіть формулу сполуки і знайдіть співвідношення у ній атомів елементів.
3.    Що означають записи: Са2+, ЗFе2+, SО32-,SО32-  ЗNO3-  Н3РО4, 2NaОН, 5Н2О?
Відповідь обґрунтуйте.


Варіант № 3
Початковий рівень
4.     Знайдіть у періодичній системі значення відносних атомних мас елементів Na, Не, N. О й округліть їх до цілих чисел.
5.     З наведеного переліку речовин випишіть неметали: залізо, фосфор, мідь,золото, азот, срібло, кисень, ртуть, цинк, водень.
      Випишіть металічні елементи, назви та символи яких розміщені в перших трьох періодах.
Середній рівень
1. Знайдіть у періодичній системі елементи із зарядом ядер атомів: +2, +6,+9, +15 і запишіть їхні хімічні символи. Що вам відомо про ці елементи?
2.Випишіть із періодичної системи символи всіх елементів, які починаються з літери К. Скільки існує таких елементів?
3.Чи може до складу молекули входити Гідроген масою:
А 0,5 а.о.м.;   Б 2 а.о.м.;   В 4 а.о.м.;   Г 5,3 а.о.м.
Достатній рівень
1.     Знайдіть у періодичній системі хімічні елементи, які названі на честь країн, учених. Запишіть їхні хімічні символи та назви.
2.     Під час згоряння парафінової свічки утворюються вуглекислий газ і вода Як ви гадаєте, простою чи складною речовиною є парафін? Дайте пояснення.
3.     Число атомів Фосфору в земній корі у п'ять разів перевищує число атомів Стронцію. Якого елемента більше за масою й у скільки разів?
Високий рівень
1.     Серед усіх простих речовин за звичайних умов лише дві є рідинами. Назвіть ці речовини, відповідні елементи і схарактеризуйте їхнє положення у періодичній системі.
2.     Серед наведених йонів назвіть ті, у яких кількість електронів перевищує кількість протонів: Li+  Са2+, Fе3+, N3-  , Na+  S2- , С4- .
3.     Сполука містить йони К+, NН4+ і НРО42-  в однаковій кількості. Складіть формулу сполуки і знайдіть співвідношення у ній атомів елементів.


Варіант № 4
Початковий рівень
1.     Укажіть формули простих речовин: NaСl, Сl2, Н2, НСl, СО, О2, СuО, Аl, Р4.
2. Прочитайте формули: Na2О, FеСl2, Н2О, СО2 НNО3, Н2SО4, СаО. Яким речовинам простим чи складним вони відповідають?
3. З наведеного переліку речовин випишіть ті, які при кімнатній температурі перебувають у рідкому стані: цукор, ртуть, парафін, спирт, кухонна сіль, крейда, питна сода, вода, сірка.
Середній рівень
1. Виберіть, як позначається молекула кисню:
А О;                                  Б 2О;                  В О2;                   Г 2О2
2. З наведеного переліку фізичних властивостей виберіть ті, які характерні для алюмінію:
А добре розчинний у воді;                         Б має металічний блиск;
В має чорний колір;                                    Г проводить електричний струм;
Ґ піддається куванню;                                 Д теплопровідний.
3. Яку інформацію несе хімічна формула гідроген сульфіду Н2S?
Достатній рівень
1.     Що означають записи: Аr(Р) = 31; Аr(Nа) = 23; ma(Ag) = 103 а.о.м; ma(Fе) = 56 а.о.м.?
2.     Визначте валентність елементів у сполуках: Сl2О7, N2О5, НF, Сг2О3, СгО3 СrO, КСl, NH3, СН4.
3.     Знайдіть у періодичній системі хімічні елементи, які названі на честь країн, учених. Запишіть їхні хімічні символи та назви.
Високий рівень
1.     Відносна атомна маса Алюмінію дорівнює 27. Обчисліть масу атома Алюмінію в грамах, якщо маса атома Карбону становить 1,99 • 10'23г.
2.     Що означають такі вирази: О3, Сl2О7, 2Аl2О3, 4СuО, Н3РО4, 5NaСl, ЗО2? Відповідь обґрунтуйте.
3.     Розмістіть елементи у порядку посилення металічного характеру:
А Мg, А1, К, Na;                                         Б Na, Rb, К, Li.
Відповідь обґрунтуйте.



ІІІ. Повідомлення домашнього завдання
Скласти кросворд з теми «Початкові хімічні поняття»
ІV. Підсумок уроку
Що вам сподобалося на уроці? Як виникли запитання? Оцінювання роботи учнів.


Немає коментарів:

Дописати коментар