пʼятниця, 16 жовтня 2015 р.

Дата:
Біологія   Клас: 7  Тема 1    Урок: 10

Тема: Членистоногі: Павукоподібні
Мета: формувати знання учнів про членистоногих на прикладі павукоподібних, ознайомити учнів з особливостями життєдіяльності та характерними представниками класу Павукоподібні; розвивати вміння визначати роль павукоподібних у природі та значення в житті людини; розвивати навички розпізнавання їх на зображеннях та визначення особливостей будови, які відрізняють їх від інших тварин; виховувати бажання здобувати зоологічні знання, провадити краєзнавчий підхід у вивченні тварин
Тип уроку: засвоєння нових знань
Обладнання: таблиця «Членистоногі», зображення отруйних павуків України: каракурт і тарантул, живі представники класу Павукоподібні

Хід уроку
І. Організаційний момент
ІІ. Перевірка домашнього завдання
1.      Виступи учнів (сенкан).
2.      Бесіда:
1. Чому клас Ракоподібні належить до типу Членистоногі?
2. Що і якими кінцівками здатен робити рак?
3. Які функції виконують відділи тіла річкового рака?
3.      Проблемне запитання: Чому членистоногі є найпоширенішими тваринами?
ІІІ. Актуалізація й корекція опорних знань, умінь й навичок
1)      Чому павук не прилипає до своєї павутини?
Радіальні нитки, по яких він бігає, неклейкі на відміну від спіральних.
2)      Що називають «бабиним літом»?
Молоді хрестовики недовго залишаються там, де з’явилися на світ: їх мати може бути для них загрозою. Маленький павучок вилазить на видне місце й випускає по вітру павутинну нитку. Коли вона стає досить довгою, вітер підхоплює павутинку з павученям і несе її деінде. Павутинки, що літають «бабиним літом», — це літальні засоби маленьких павучків.
3)      Чому рідину, що циркулює кровоносними судинами павука, називають гемолімфою?
Кровоносна система павуків незамкнена. Тому гемолімфа – безбарвна рідина, що циркулює судинами кровоносної судини, -- потрапляє безпосередньо в порожнину тіла. Тут вона омиває внутрішні органи, постачаючи їм кисень й поживні речовини.
ІV. Мотивація учіння
У дитячих книжках про павука пишуть: «Де убивця? Злодій де? В мене кару він знайде!». Чи варто після цього дивуватися, що ця тварина викликає у дітей страх і бажання розчавити її. Але ж час встановити істину.

V. Повідомлення теми і мети уроку
VІ. Формування нових знань, умінь й навичок
Майже всі 110 тисяч видів класу Павукоподібні мешкають на суходолі. Їх характерними зовнішніми ознаками є відсутність вусиків і складних очей. Це наслідок того, що предки павукоподібних були тваринами, які рилися в землі, і втратили ці органи як непотрібні. Голова і груди в павукоподібних злилися в головогруди. Перша пара кінцівок перетворилася на хеліцери, які допомагають утримувати здобич). Друга пара (педипальпи) частково взяла на себе функції зниклих вусиків і пристосувалася до пошуку здобичі. Дихають павукоподібні органами повітряного дихання — легенями.

VІІ. Узагальнення і систематизація знань, умінь і навичок
Скласти таблицю «Особливості життєдіяльності павукоподібних»
VІІІ. Повідомлення домашнього завдання
1.      Прочитати  §
2.      Вивчити таблицю.
3.      Підготувати розповідь про цікавий випадок з життя з комахою.
ІХ. Підсумок уроку
Обговорення запитань, що виникли.  Оцінювання роботи учнів.
 


Немає коментарів:

Дописати коментар