пʼятниця, 16 жовтня 2015 р.

Дата:
Біологія   Клас: 7  Тема 1    Урок: 13

Тема: Молюски. Особливості будови, способу життя, різноманітність
Мета: формувати знання про тип Молюски; ознайомити учнів з особливостями будови, способу життя, різноманітності молюсків;  розвивати вміння визначати роль молюсків у природі та значення в житті людини; розвивати навички розпізнавання молюсків на зображеннях та визначення особливостей будови, які відрізняють їх від інших тварин; виховувати бажання здобувати зоологічні знання
Тип уроку: засвоєння нових знань
Обладнання: таблиця «Молюски»

Хід уроку
І. Організаційний момент
ІІ. Актуалізація й корекція опорних знань, умінь й навичок
Повідомлення учнів про одного з представників молюсків.
З відомих вам груп найближчими родичами молюсків є кільчасті черви, що зовнішньо неподібні до них. Предки молюсків пристосувалися до життя на поверхні твердого ґрунту або іншої опори. Частина їх тіла, що була спрямована назовні, відкладала на своїй поверхні твердий шар вапняку, який захищав цих тварин від хижаків. Щоб формувати такий захисний панцир – черепашку – у первинних молюсків розвилася особлива складка поверхні – мантія. Мантія прилягає до черепашки; між нею і тілом молюска утворюється мантійна порожнина. Черепашка складається з шарів вапняку, які можуть утворювати перламутр – гладеньку блискучу речовину. Таким чином, у двостулкових молюсків утворюються перлини із піщинок.
ІІІ. Мотивація учіння
Цих тварин називають молюсками, або м’якунами. Серед них є дивовижні організми, що вражають уяву. Ми можемо годинами перебирати їхні дивовижні черепашки. Наскільки ж цікавіше життя, яке ховається в них.
ІV. Повідомлення теми і мети уроку
V. Формування нових знань, умінь й навичок
Для пересуванняу молюсків з’явився виріст,
що висовується з-під черепашки, — нога.
Перші молюски, як і сучасні черевоногі, рухалися завдяки її хвилеподібним м’язовим скороченням. Вони могли живитися лише їжею, яку знаходили на поверхні. Для цього вони використовували спеціальний орган — тертку, зішкрябуючи ним водорості з каміння. Рот із терткою та органи чуття розташовані на голові, що рухомо пов’язана з ногою. Оскільки мантійна порожнина захищена черепашкою, органи дихання розмістилися саме в ній.

VІ. Узагальнення і систематизація знань, умінь і навичок
1. Порівняйте будову й спосіб живлення черевоногих і двостулкових молюсків.
2. Чому двостулкові молюски утворюють перлини?
3. Чому розвиток із плавучою личинкою відбувається лише в тих черевоногих молюсків, які живуть у морях?
4*. Чому, на вашу думку, багато молюсків здаються нам надзвичайно гарними?
5*. Чому черевоногі молюски змогли призвичаїтися до життя на суходолі, а двостулкові — ні? Як, на ваш погляд, відбувався перехід черевоногих до наземного способу життя?
1.      VІІ. Повідомлення домашнього завдання
1.      Вивчити таблицю.
2.      Підготувати повідомлення про значення молюсків у житті людини.
VІІІ. Підсумок уроку
Що вам сподобалося на уроці? Як виникли запитання? Оцінювання роботи учнів.













Немає коментарів:

Дописати коментар