пʼятниця, 16 жовтня 2015 р.

Дата:
Хімія   Клас: 7  Тема: Вступ    Урок: 10


Тема: Практична робота № 2. Розділення неоднорідної суміші
Мета: формувати знання про неоднорідну суміш, пояснити суть способів розділення сумішей; формувати навички й уміння аналiзу явищ, що спостерiгаються, робити висновки в ході практичної роботи, розвивати навички правильного поводження з речовинами і лабораторним обладнанням, розвивати навички дотримання правил безпеки під час роботи в хімічному кабінеті, виховувати почуття бережливого ставлення до обладнання кабінету хімії, трудове виховання, виховувати бажання здобувати хiмічні знання
Тип уроку: практичне застосування знань, умінь й навичок
Обладнання: таблиці «Правила поведінки учнів у хімічному кабiнеті», вода, пісок, залізні ошурки, тирса; фільтрувальний папір, лійки, скляні палички, хімічні стакани, шпателі для сипучих речовин, магніт.

Хід уроку
І. Організаційний момент
ІІ. Актуалізація опорних знань, умінь й навичок
Інструктаж перед початком практичної роботи.
Повторення правил техніки безпеки під час роботи в хімічному кабiнеті.
ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку
ІV. Застосування нових знань, умінь й навичок
ПРАКТИЧНА РОБОТА № 1
Тема: Розділення неоднорідної суміші (ОЧИЩЕННЯ ЗАБРУДНЕНОЇ КУХОННОЇ СОЛІ)
Мета: опанувати способи розділення неоднорідних сумішей, формувати уміння правильного поводження з речовинами і лабораторним обладнанням
Обладнання та речовини: вода, пісок, залізні ошурки, тирса, сіль; фільтрувальний папір,  ножниці, лійка, нагрівний прилад, скляна паличка, хімічний стакан, шпателі для сипучих речовин, штатив, магніт.
Хід роботи
Завдання 1 . Повторіть правила безпеки під час роботи в хімічному кабінеті й неухильно їх дотримуйтеся.
Завдання 2. Очищення забрудненої кухонної солі.
v                   Розчинення у воді забрудненої кухонної солі;
Компоненти суміші у воді розчинилися не повністю. Зникла сль. Добутий розчин став мутнішим та з’явився осад на дні.
v                   Очищення фільтруванням;
На фільтрі залишається осад. У фільтрат надходить вода з кухонною сіллю. Це розділення зумовлене розчинністю солі у воді та нерозчинністю піску.
v                   Випарювання розчину.
У випарювальну чашку розчину наливати небагато, бо розчин має википати, а якщо його небагато, то розчинник (вода) швидше перейде у газоподібний стан.
Таким чином, важливою властивістю для розділення розчину є здатність води переходити у інший газоподібний стан при дії високих температур.
Порівнюючи отриману сіль із виданим для роботи зразком, помітно, що дана сіль змінилася у  розмірах зовнішньому  -- стала дрібнішою., темнішого кольору, але твердого агрегатного стану.
Висновок: Очищення забрудненої солі проводилося методом фільтрації та випарювання. Методи розділення неоднорідних сумішей ґрунтуються на властивостях речовин: розчинність речовин, зміна агрегатного стану при зміні умов.
Завдання 3. Приготуйте суміш піску та води. Виходячи з фізичних властивостей цих речовин, оберіть можливі способи розділення виготовленої суміші. Складіть план розділення суміші кожним способом, скориставшись необхідним лабораторним обладнанням, проведіть розділення суміші згідно з планом.
Завдання 4. Приготуйте суміш залізних ошурок і тирси. Перед приготуванням суміші окремо перевірте здатність кожного компонента притягуватись до магніту та розчинятись у воді. За результатами спостереження зробіть висновок, яка речовина здатна притягуватися магнітом, який компонент суміші має більшу густину, ніж вода, а який — меншу. На підставі встановлених властивостей компонентів суміші складіть план її розділення двома різними способами. Використайте необхідне лабораторне обладнання і проведіть розділення суміші.
Хід виконання завдань та одержані результати оформіть у вигляді таблиці.
Завдання 4. Сформулюйте висновок про те, знання яких фізичних властивостей речовин та сумішей дозволили вам виконати завдання практичної роботи.
V. Повідомлення домашнього завдання
1.      Вивчити 20 хімічних елементiв протягом мiсяця.
Виконайте вдома досліди.
Дослід 1. Налийте у прозору посудину (наприклад, склянку) свіжого молока. Однорідною чи неоднорідною сумішшю воно сприймається візуально? Залиште молоко в кімнаті, а через кілька днів подивіться на вміст склянки. Що вам вдалося виявити цього разу в ході візуального спостереження? Поясніть.
Дослід 2. Налийте в тонкостінну прозору посудину мінеральної газованої води. Через 10 хв проведіть спостереження за змінами, що стались у посудині, дайте їм пояснення. Дослід можна прискорити, якщо склянку з водою потримати у теплих долонях або поставити в посудину з теплою водою. Висловіть судження про те, як підвищення температури позначається на розділенні суміші рідкої і газоподібної речовин.
VІ. Підсумок уроку
Що вам сподобалося на уроці? Якi виникли запитання? Оцінювання роботи учнів.


Немає коментарів:

Дописати коментар