вівторок, 2 лютого 2016 р.

                                                                                                                                 Дата    Тема: 2 Урок 28
Хімія 7 клас
Тема. Кисень, склад його молекули, поширеність у природі. Фізичні властивості кисню.
Мета: поглибити знання учнів про хімічний елемент Оксиген та його просту речовину кисень;з'ясувати склад молекули кисню, його фізичні властивості ;
розвивати вміння учнів працювати з текстом підручника, логічно мислити, спостерігати, робити висновки й узагальнення; виховувати бажання здобувати знання.
Тип уроку: засвоєння нових знань.
 Форми  роботи:  самостійна   робота,  евристична бесіда, елементи гри, робота з підручником, робота в парах; інтерактивну частину уроку проводять із застосуванням технологій «Мікрофон».
Зібратися разом це початок,
триматися разом це прогрес,
працювати разом це успіх.
Генрі Форд
ХІД УРОКУ
I.    ОРГАНІЗАЦІЯ КЛАСУ
Учитель.
Треба всім нам привітатись:
Добрий день!
Дружно весело сказати:
Добрий день!
Вліво-вправо повернемось,
Туди-сюди усміхнемось:
Добрий, добрий, добрий день!
Сіли зручно за парти, підготувалися до роботи! Посміхнулись!
Нехай на сьогоднішньому уроці в усіх буде бадьорий настрій, кмітливий розум, творче мислення і натхненна праця. Бажаю успіху!
IIАКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
Учитель. Давайте пригадаємо ті знання, які знадобляться на сьогоднішньому уроці.'
Інтерактивна вправа «Мікрофон»
   Які властивості речовин ви знаєте?
   Які фізичні властивості речовин ви знаєте?
   На які групи поділяють усі речовини за складом?
   Які речовини називають простими? Позначте прості речовини: Н2, НС1, А1, N2,  Н2SО4, О2.
(Формули записано на дошці.)
   Що таке хімічна формула? Навести приклади.
   Укажіть запис, що означає «три атоми Оксигену»: а) ЗО;   б) ЗО2;           в)О3.
♦  Укажіть   формулу   сполуки   п'ятивалентного елемента з Оксигеном: а) СО2;    б) SО3;   в) Н2О;   г) Р2О5.
♦  Що означає формула 4О2?
а) Чотири атоми Оксигену; б) чотири молекули кисню; в) чотири молекули Оксигену.
III. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
Учитель. Щоб урок був плідним, необхідно з'ясувати, які ми маємо бути на нашому уроці.
Учні
У — уважні.
Р — розумні.
О — організовані.
К — кмітливі.
Учитель. Щоби з'ясувати тему сьогодніш­нього уроку, я пропоную відгадати загадку:
Я живу і не тужу,  З ким зустрінуся — дружу,  Ми удвох з моїм сусідом  Називаємось оксидом.  Друзями моїми стали  І метали, й неметали.  Феєрверк влаштую вмить, Бо у мене все горить.
Я внизу у тропосфері, Залечу в іоносферу. Мною дихать всяк мастак. Називають мене як? (Речовина кисень, елемент, що його утворює, Оксиген}
     Отже, тема уроку — «Кисень, склад його молекули, поширеність у природі. Фізичні властивості кисню.».
IV. ЗАСВОЄННЯ НОВИХ ЗНАНЬ
Запитання класу
•     Що ви знаєте про кисень?
На дошці вчитель заповнює схему:
Учитель робить підписи, пояснюючи їх:  Кисень — газ без кольору, смаку та запаху.  Хімічна формула простої речовини кисню— О2.  Відносна молекулярна маса кисню: МГ2) = 32.  Відносна густина кисню за повітрям становить 1,1; він є трохи важчим за повітря: Мг (повітря) = 29.
     Маса 1 л кисню за нормальних умов — 1,426 г. За температури -182,9°С кисень зріджується, утворюючи блідно-синю рідину, що має питому вагу 1,13 г/мл і притягується магнітом.
     Твердий кисень має вигляд кристалів блакитного кольору.
Робота в групах   Для подальшої роботи учні класу об'єднуються в три групи. Робота в групах за підручником:
І група — поширення  в природі. II група — історія відкриття кисню.
  III група — фізичні властивості
Обговорення роботи в групах
Приблизна доповідь учнів І групи «Поширення Оксигену в природі»
Оксиген — найпоширеніший хімічний елемент на Землі. Масова частка його в оболонці Землі (атмосфері, гідросфері, літосфері) становить близько 52 % . У зв'язаному стані, тобто як хімічний елемент, Оксиген входить до складу води, піску, глини, гірських порід і мінералів. Він є в усіх речовинах, з яких складаються живі організми. Зокрема, в організмі людини вміст Оксигену становить майже 65 %.
Як проста речовина кисень О2 є у повітрі. Масова частка його становить 23 %, об'ємна — 21 %. Кисень (розчинний) міститься також у природних водах. Біохімічне очищення річкової та морської води відбувається з допомогою розчиненого у воді кисню.
У природі кисень відіграє особливу роль, будучи одночасно і будівельником, і руйнівником. Окиснюючи органічні речовини, він підтримує дихання, а отже, і життя. Енергія, що при цьому вивільнюється, забезпечує життєдіяльність організмів. Проте за участі кисню в природі постійно відбуваються й руйнівні процеси: іржавіння металів, тління й горіння речовин, гниття рослинних і тваринних решток.
// група Приблизна доповідь учнів II групи «Історія відкриття кисню»
Леонардо да Вінчі першим із європейців висловив думку про те, що повітря має дві складові частини, оскільки під час горіння або дихання витрачається лише частково.
Відкрили кисень швед Карл Шеєле (1742-1786) та англієць Джозеф Прістлі (1733-1786) під час проведення дослідів із розкладання речовин, зокрема магній нітрату й меркурій(ІІ) оксиду;
Антуан Лавуазьє (1743-1794) 1775 р. виявив, що кисень — це складова повітря, і дослідив його властивості.
Приблизна доповідь учнів III групи «Фізичні властивості кисню»
     Не має запаху; без смаку;безбарвний газ;рідкий за -183 °С;твердий за-218,8 °С;малорозчинний у воді;
     важчий за повітря.
Фізкультхвилинка   Вправа для очей: подивися вгору, вниз, вправо, вліво.
Прикласти пальці рук до скронь, робити коло­ві оберти вперед і назад по 10 разів. Виконувати з легким натисканням. Руки в замочок на груди, вперед, на груди, вгору.
ЗАКРІПЛЕННЯ ЗНАНЬ  Робота з класом
1.       «Мозковий штурм»
Символ Оксигену. Його валентність. Які прості речовини утворює? Охарактеризуйте положення Оксигену в періодичній системі.
2.       Вправа «Розірвана шпаргалка»
Установіть відповідність між частинами шпаргалки.
а)О2
б) II
в) 32
г)О
Д)8
є) 1611616
1)    Хімічний символ Оксигену
2)    Порядковий номер Оксигену
3)    Відносна атомна маса Оксигену
4)    Хімічна формула кисню
5)    Відносна молекулярна маса
6)    Валентність Оксигену в сполуках
VI. ПІДСУМКИ УРОКУ   Оцінювання роботи учнів.
VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Вивчити § 16, 17 виконати вправу 124 (7-9 балів), вправи 125 і 126 (10-12 балів); творче завдання: скласти кросворд або загадку з теми «Оксиген. Кисень»

Немає коментарів:

Дописати коментар