вівторок, 2 лютого 2016 р.

                                                                                                           Дата    Урок 27
Хімія 7 клас   
Тема. Оксисен. Поширеність Оксисену в природі.
Мета: дати учням поняття про Оксиген як хімічний елемент; з'ясувати чому Оксиген є найпоширенішим хімічним елементом за масою на Землі; поглибити знання  про повітря як суміш газів; розвивати логічне мислення, навички самостійної роботи, самооцінювання своїх знань, поглибити вміння й навички виконувати обчислення за хімічною формулою; виховувати в учнів  активність і бажання здобувати знання.
Тип уроку: поглиблення й засвоєння знань.
Форми роботи: бесіда, робота з підручником, складання опорної схеми, робота в групах, ігри «Продовж речення», «Так ні», комп'ютерна презентація.
Обладнання: періодична система хімічних елементів, таблиця розчинності, , картки для самоконтролю знань.
Шлях до розвитку й, урешті-решт, до щастя людини пролягає через її працю.
Д. І. Менделєєв
ХІД УРОКУ
I.       ОРГАНІЗАЦІЯ КЛАСУ
II.       МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
1. Що входить до складу повітря?
Дізнаємося про елемент Оксисен.
 Запишіть тему сьогоднішнього уроку — «Оксисен. Поширеність Оксисену в природі.»  
На уроці ми розглянемо такі питання
1.    Оксиген  як  хімічний  елемент.
2.    Поширеність Оксигену в природі.

III. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
Учитель. На ваших столах є картки для самоконтролю знань із зображенням колбочки. Запишіть своє прізвище та ознайомтеся із правилами під час гри «Продовж речення» .
1.  Якщо ти знаєш правильну відповідь на запитання, постав « + » у колбочку.
2.  У випадку відсутності  правильної відповіді позначку «—» розмісти на аркуші поза колбочкою.
3.  Будь справедливим і не забувай ставити як «+», так і *—*.
4.  Оціни свої знання за співвідноіпенням кількості позитивних і негативних відповідей
Гра «Продовж речення»
1.  Вид атомів з однаковим зарядом ядра називається... (Хімічним елементом)
2.Хімічні елементи поділяють на металічні й...(Неметалічні)
3.Заряд ядра атома визначений його... (Порядковим номером)
4.Елемент із порядковим номером 7 називається... (Нітроген)
5.Відносна  атомна  маса  Сульфуру  дорівнює...(32)
6.Прості речовини утворені атомами одного...(Хімічного елемента)
7.  Металічний  елемент  Ферум утворює просту речовину... (Залізо)
8.Хімічні формули  складають  згідно  з...  (Валентностями)
9.Елементи І групи головної підгрупи  мають сталу валентність... (І)
10.Число перед хімічною формулою називають...(Коефіцієнтом)
11.Коефіцієнт та індекс «1» не пишуть і... (Не читають)
12.Масова частка елемента у сполуці дорівнює відношенню маси елемента до...  (Маси сполуки)
Учні перевіряють свої відповіді та оцінюють досягнуті результати .
IV. Формування нових знань
1. Складання опорної схеми
Використовуючи періодичну систему й матеріал підручника, складаємо опорну схему.
Опорна схема до уроку

Оксиген
Кисень

• Хімічний елемент —
• Проста речовина —

Оксиген
кисень

• Хімічний символ — 0
• Тип речовини —

• Заряд ядра- +-8
неметал

• Число протонів — 8
• Хімічна формула — О2

• Число електронів — 8
• Відносна молекулярна

• Відносна атомна
маса — 32

маса — 16
• Фізичні властивості:

• Валентність — II
♦ Агрегатний стан — газ

• Період — 2


• Група — VI
♦ Колір — безбарвний

• Підгрупа — головна
♦ Запах — без запаху


♦ Смак — без смаку


♦ Розчинність у воді —


розчиняється погано


t кип  =-183 °С
    t пл..= -219 °С

2. Поширеність Оксигену в природі
Для того щоби з'ясувати, де поширений Оксиген у природі, розглянемо картинку природи. Найпоширенішою природною речовиною є вода.
    Вода входить до складу всіх живих організмів. Атоми Оксигену містяться в молекулах білків, жирів, вуглеводів та нуклеїнових кислот.
    3/4 поверхні Землі припадає на гідросферу (річки, озера, моря, океани).
    Пара води є в повітрі (вологість повітря).
Атмосфера складається, в основному, з двох газів: азоту й кисню. Молекули вуглекислого газу, сірчистого газу теж мають у своєму складі атоми Оксигену.
Атоми Оксигену входять до складу речовин, які утворюють тверду оболонку Землі: глини, піс­ку, гірських порід і мінералів.
Під час бесіди робимо висновок: Оксиген — найпоширеніший хімічний елемент за масою на Землі
V. ЗАКРІПЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ Завдання для груп
1.     У тілі дорослої людини масова частка Оксигену становить, приблизно 65 % . Обчисліть масу
Оксигену у своєму організмі.
2.  .У медичній аптечці має бути розчин гідроген пероксиду. Він містить 30%  гідроген пероксиду (Н2О2).  За звичайних умов ця речовина розкладається на воду й кисень. Обчисліть масову частку Оксисену у гідроген пероксиді.
3.     Складіть формули сполук Оксигену з Калієм, Кальцієм, Сульфуром і Нітрогеном.  Назвіть речовини.
Представники від груп розв'язують завдання на дошці. Учитель аналізує їх разом з учнями, оцінює.
Примітка. Якщо не вистачає часу для аналізу всіх завдань або не всі впоралися, то можна запропонувати ці завдання виконати вдома й перевірити їх на наступному уроці.
VI. ВИСНОВКИ
Гра «Так — ні» (слайд 15)
1. Оксиген — найпоширеніший за масою елемент на Землі. (Так)
2.  Оксиген утворює дві прості речовини — кисень і озон. (Так)
3.  Молекулярна формула озону — О2. (Ні)
4.  Кисень за нормальних умов — газ блакитного кольору. (Ні)
5.  Кристалик кисню  можна взяти на долоню.(Ні)
6.  Хімічна формула повітря — О2. (Ні)
7.     Кисень — це речовина, без якої людина може прожити лише кілька хвилин. (Так)
8.  Рідкий кисень, як і залізо, притягується магнітом. (Так)
9.  У результаті фотосинтезу рослини поглинають вуглекислий газ, а виділяють Оксиген. (Ні)

10. Балони з киснем мають блакитне забарвлення.(Так)
11. Валентність Оксигену у сполуках завжди дорівнює II. (Так)
VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

§ 16,  повідомлення з історії відкриття кисню (1-3 хвилини)

Немає коментарів:

Дописати коментар