четвер, 16 березня 2017 р.

Тема:  Урок:  Дата:             
Тема: Повітря – суміш газів. Значення повітря. Властивості повітря
Мета: сформувати в учнів знання про хімічні явища, їх ознаки. горіння, гниття; формувати вміння ілюструвати свої відповіді дослідами і прикладами; розвивати спостережливість, логічне мислення, пам’ять; виховувати прагнення досліджувати хімічні явища і намагатися їх пояснити
Тип уроку: засвоєння нових знань
Хід уроку
І. Організаційний момент
Привітання. Перевірка присутності учнів на уроці.
ІІ. Актуалізація опорних знань
Розгадайте ребус і визначте, що будете вивчати на уроці.

ребусиребусиребусиребусиребусиребуси 

(Повітря)
ІV. Мотивація учіння
Проведіть спостереження: «Скільки часу людина може жити без повітря?»
   Глибоко вдихніть й утримуйте повітря протягом 30 секунд (скільки зможете).
  Як кожен з вас почував себе наприкінці експерименту?. Сформулюйте висновок.   Повітря людині потрібне для ___________.
V. Повідомлення теми, мети та завдань уроку
VІ. Формування нових знань, умінь та навичок учнів
http://dorobok.edu.vn.ua/uploaded/krutenyuk/prirodoznavstvo/image017.jpgНавколо Землі є спеціальна повітряна оболонка. Її ще часто називають Повітряним океаном. В цього океану немає берегів, він починається від поверхні Землі й поступово переходить у Космос, у нескінченість. Він складається з повітря і є дуже легким та безбарвним. Але ми його не бачимо, адже воно прозоре. Кожний день, кожну годину, хвилину, самі цього не помічаючи, ми „купаємося ” в ньому. І перехожі на вулицях, і тварини, рослини, і навіть будинки та машини „купаються ” в ньому. Повітря є повсюди:  на вулиці, у кімнаті, в землі,  у воді. Будь яке місце на Землі заповнене повітрям.
      Складається повітряний океан із суміші газів: азоту, кисню, вуглекислого газу. Повітря також містить водяну пару, маса якої постійно змінюється. Крім основних газів, у повітрі є домішки.

Знайдіть в тексті інформацію про склад повітря. Доповніть речення.
Повітря – це суміш газів,що утворюють повітряну оболонку: ______, _______, _______. Повітря також містить ________ пару та різні _______.
VІІ. Узагальнення знань, умінь і навичок
Продемонструйте наочно, з чого складається повітря.
• Намалюйте в зошиті 78 синіх кружечків та поясніть, що вони позначають? (Азот, який міститься у повітрі).
• Домалюйте 21 червоний кружечок. Що вони позначають? (Кисень, який міститься у повітрі).
• Додайте один кружечок іншого кольору та поясніть, що він позначає ? (Суміш
вуглекислого газу, водяної пари й інертних газів).
• Глибоко вдихніть, затримайте дихання на півхвилини та видихніть. Повітря, яке ви видихнули, має вже інший склад.
Ви спожили з нього частину кисню, а натомість видихнули вуглекислий газ та
http://tgotcij.net.ua/images/022314_2246_1.jpgводяну пару. Цей процес можна проілюструвати таким чином: заберіть три-чотири блакитні кружечки та замініть їх трьома-чотирма кружечками інших кольорів.
Висновок. Азот, кисень, вуглекислий газ, водяна пара та інертні гази є природними складовими частинами чистого повітря. Вони містяться у повітрі у такій пропорції, яку ми відтворили за допомогою 100 кольорових кружечків.
Пригадайте та назвіть за схемою властивості повітря. Ми продовжуємо вивчення його властивостей .
Поспостерігайте досліди, що демонструють властивості повітря.
( Досліди проводить вчитель).
Дослід 1. Чи проводить повітря тепло?
Візьмемо дві склянки з гарячою водою. Виміряємо температуру води в них. Одну склянку накриємо більшою банкою. А іншу залишимо відкритою. Через деякий час знову виміряємо температуру води в обох склянках.
 - Чому температура води в обох склянках тепер стала різною?(Вода у склянці, що накрита, охолоне повільніше. Це відбувається тому, що повітря, яке міститься між банкою і склянкою з гарячою водою,зберігає тепло).
Дослід 2. Що відбувається з повітрям при нагріванні й охолодженні.
  На банку одягнемо  гумову рукавичку. Поставимо банку у гарячу воду. Що відбувається?
 -         Чому рукавичка надулась?
Опустимо банку у холодну воду.
-         Чому рукавичка здулась? 
VІІІ. Повідомлення домашнього завдання
1.Вивчити відповідний параграф підручника.
2.Описати хімічні явища, які зустрічаються у вашому повсякденному житті.
ІХ. Підсумки уроку
Що вам сподобалося на уроці?
Які виникли запитання?


Немає коментарів:

Дописати коментар