четвер, 17 листопада 2016 р.

Дата:
Природознавство Клас: 5 Тема: 1 Урок: 10

Тема. Атоми і хімічні елементи
Мета: формувати в учнів уявлення про будову речовини; формувати елементарні знання про атом, хімічний елемент; ознайомити з найпоширенішими хімічними елементами довкілля; розвивати пізнавальний інтерес; виховувати цікавість до оточуючого світу.
Тип уроку: засвоєння нових знань.
Хід уроку
І. Організаційний момент
ІІ. Актуалізація опорних знань
1.Наведіть приклади тіл і речовин.
2.У якому стані перебуває речовина, з якої складається тіло?
3.Чи змінюється склад води якщо вона переходить з рідкого стану в газоподібний?
4.Як ви думаєте з чого складається речовина або вода?
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності
ІV. Повідомлення теми і мети уроку
V. Формування нових знань, умінь і навичок
1. Атом
Розповідь вчителя. Тіла природи утворені з речовини, яка в свою чергу складається з маленьких частинок, що взаємодіють між собою і рухаються. Частинки, з яких «збудована» речовина називають атоми, що означає неподільний. Адже речовини можна руйнувати не нескінченно, а лише до атомів.
Атом – найдрібніша хімічно неподільна частинка речовини, або дрібна частинка хімічного елемента.
2. Хімічний елемент
Нині відомо 110 видів атомів (демонстрування таблиці Д.Менделєєва), їх називають хімічними елементами. Сукупність однакових атомів, які мають однакову будову, називають хімічним елементом. Кожний хімічний елемент має свою назву та умовне позначення у вигляді хімічного символу. (термінологічна робота з найпоширенішими назвами: Гідроген (Н), Оксиген (О), Карбон (С), Нітроген (N), демонстрування моделей атомів, запис на дошці). Таблиця. Деякі хімічні елементи.
Елемент
Хімічний символ
Вимова назви хімічного символу
Гідроген
H
«Аш»
Гелій
He
«Гелій»
Карбон
C
«Це»
Нітроген
N
«Ен»
Оксиген
О
«О»
Алюміній
АІ
«Алюміній»
Силіцій
Si
«Силіцій»

Хімічні елементи зв’язують нас із минулим і майбутнім, вони вічно існують у Всесвіті, з них складається все, що нас оточує. Хімічні елементи не зникають, а мандрують з однієї речовини в іншу, зв’язують між собою живу і неживу природу. Залежно від того, як сполучені атоми одного і того самого виду, речовина має різні властивості. Наприклад, алмаз і графіт (учні обговорюють властивості речовин: твердість, прозорість, міцність, і елементи, якими вони утворені).
VІ. Узагальнення і систематизація знань
Завдання 1
Кожен учень отримує картку з написаним знаком хімічного елемента, користуючись таблицею знаходить повну назву хімічного елемента і його вимову.
Завдання 2
Розгляньте малюнок та проаналізуйте, атомів якого елементу найбільше:
- у земній корі і воді;
- у повітрі;
- в органічних речовинах, що складають тіла рослин і тварин.
VII. Повідомлення домашнього завдання:
1.                 Вивчити параграф
2.                 П.        с.        письмово
VІІI. Підсумки уроку
Обговорення результатів уроку
Оцінювання роботи учнів.


Немає коментарів:

Дописати коментар