четвер, 17 листопада 2016 р.

Дата:
Природознавство Клас: 5 Тема: 1 Урок: 8

Тема. Речовини. Фізичні властивості речовин
Мета: сформувати в учнів знання про речовину та її фізичні властивості; розширити уявлення про будову фізичних тіл; закріпити знання про різноманітність тіл живої і неживої природи; формувати вміння застосовувати ці знання під час пояснення явищ і процесів у довкіллі; розвивати вміння порівнювати; виховувати пізнавальну самостійність.
Обладнання і матеріали: вода, лід, алюміній, дріт, виделка, фольга, пробірка, пробіркотримач, спиртівка, предметне скельце, малюнки, розчин йоду.
Базові поняття і терміни: речовина, фізика, хімія, колір, блиск, запах, агрегатний стан, фізичні властивості, конденсація.
Тип уроку: комбінований.
Хід уроку
І. Організаційний момент
ІІ. Актуалізація опорних знань
1. Пригадайте, як називають предмети що нас оточують?
2. На які групи вони поділяються? 3. Наведіть приклади тіл живої і неживої природи. За якими ознаками тіла живої природи відрізняються від тіл неживої природи?
4. Як ви гадаєте з чого складаються тіла?
ІІІ. Вивчення нового матеріалу
1. Речовина

Розповідь з елементами бесіди.
Всі тіла складаються з речовин. Речовина - це вид матерії, те з чого складається тіло. Отже, наука, що вивчає фізичні тіла – це фізика. Інша природнича наука – хімія - вивчає речовини, з яких ці тіла утворені. Хімія – наука про речовини та перетворення одних речовин на інші. Наприклад, склянка складається зі скла, дріт – із міді, ложка – з алюмінію. Скло, мідь, алюміній – це речовини. Де в побуті ми можемо спостерігати застосування знань з хімії? (Виготовлення фарб, ліків, скла, телевізорів.) Скільки тіл може утворюватись у природі чи виготовлятись людиною з однієї речовини? З однієї речовини можуть утворюватись у природі або виготовлятись людиною різні тіла. Наприклад з дерева можна зробити меблі, дім.
Речовини поділяються на штучні та природні. Штучні або синтезовані людиною,наприклад пластмаса. Надзвичайно складним природним тілом є тіло людини, рослини, тварини. Таким чином, з однієї або кількох речовин складаються всі тіла природи – річки, гори, рослини і всі тіла, виготовлені людиною.
2. Фізичні властивості речовин А чим речовини відрізняються одна від одної? Кожній індивідуальній речовині притаманні певні фізичні властивості. До найважливіших фізичних властивостей належать колір, блиск, запах, агрегатний стан(учні порівнюють властивості речовин: води, алюмінію, розчину йоду, з допомогою вчителя заповнюють таблицю).
Таблиця. Фізичні властивості речовин. Ознаки
Вода
Алюміній
Розчин йоду
Колір
Блиск
Запах
Агрегатний стан

ІV. Узагальнення і систематизація знань
1.Як слід розуміти поняття «речовина»? 2.Яка наука вивчає речовини та їх перетворення? 3.Які бувають стани речовини? 4.Які чинники впливають на зміну стану речовини?
V. Домашнє завдання
Опрацювати матеріал підручника.

Творче завдання. Чи правильне таке твердження «Якщо склянку і блюдце наповнити доверху водою, то вода швидше випарується зі склянки». Відповідь обґрунтуйте.

Немає коментарів:

Дописати коментар