субота, 19 листопада 2016 р.

Природознавство Клас:5   Тема 2 Урок 15
Тема: Явища природи
Мета: довести до учнів відомості про явища природи, показати їх різноманітність; формувати навички працювати з коментуванням своїх дій, вміння ілюструвати свої відповіді дослідами і прикладами; розвивати уміння робити порівняння, висновки та узагальнення; виховувати прагнення досліджувати природні явища і намагатися їх пояснити.
Тип уроку: засвоєння нових знань
Хід уроку
І. Організаційний момент
Привітання. Перевірка присутності учнів на уроці.
ІІ. Актуалізація опорних знань
Перевірка домашнього завдання. Заслуховування повідомлень учнів.
ІІІ. Повідомлення теми, мети та завдань уроку.
ІV. Формування нових знань, умінь та навичок учнів
Пояснення вчителя з елементами бесіди
Явища природи – це всі зміни, що відбуваються з природними тілами. Явищ існує багато, і вони найрізноманітніші. Явища природи поділяються на фізичні і хімічні, у свою чергу фізичні діляться на: теплові, механічні, світлові, звукові, електричні, магнітні. Незважаючи на відмінності, всі перелічені явища мають спільну ознаку: під час цих явищ руйнування одних та утворення інших речовин не відбувається. Такі явища назвали фізичними.
Внаслідок фізичних явищ змінюється лише агрегатний стан речовини, форма чи розміри тіл. Перетворення води на лід та її випаровування, виготовлення із гранітної брили пам'ятника, із золота - тонесенької плівки для позолоти куполів храму, подрібнення цукру на цукрову пудру - все це приклади фізичних явищ. Під час них жодна речовина не зруйнувалася і жодна нова речовина не утворилася. Причини явищ різні. Ними можуть бути вплив вітру, сонячного світла, тепла, води, інших тіл.
Механічні явища - це явища, пов'язані з рухом тіл.
Характеристиками механічного руху є шлях, час та швидкість.
Шлях - це відстань, яку тіло долає під час механічного руху.
Інколи можна побачити слід руху тіла - чорну смугу на дорозі, що утворилася під час гальмування автомобіля, слід черепахи на піску, слід від лиж на снігу. Це все лінії, по яких рухалися тіла. Такі лінії називають траєкторіями руху тіл.
Світлові явища – це явища , пов'язані з поширенням світла.
Ви малюєте Сонце у вигляді кола, від якого в різні боки розходяться прямі лінії - сонячні світлові промені. І це правильно, бо світло поширюється від джерела прямолінійно у всі боки. Отже, світлові промені — це лінії, уздовж яких поширюється світло. Проте воно не може проникати через непрозорі предмети. Доказом цього є утворення тіні. Людина бачить довколишній світ завдяки здатності світлових променів відбиватися, заломлюватись та поглинатись.
Учні виконують завдання, записане на слайді:
V. Закріплення і узагальнення знань
Виконання тестових завдань
І варіант
1. Виберіть механічне явище природи:
а) рух автомобіля; б) сніг; в) блискавка.
2. Чи завжди стрілка компаса займає одне й те ж саме положення у просторі?
а) так; б) ні.
3. До яких явищ природи можна віднести випаровування калюжі влітку?
а) механічних; б) теплових; в) звукових.
4. З чим пов’язані звукові явища природи?
а) з переміщенням тіл у просторі; б) з виникненням звукових хвиль; в) з перетворенням одних речовин в інші; г) з електричними процесами.
II варіант
1. Яке з наведених явищ природи відноситься до електричного?
а) вітер; б) сніг; в) блискавка.
2. Чи можна сказати, що Земля – це один великий магніт?
а) так; б) ні; в) невірна жодна з відповідей.
3. Що являє собою веселка, яка може з’явитись після дощу?
а) звукове явище природи; б) теплове явище природи;
в) світлове явище природи, г) магнітне явище природи.
4. З чим пов’язані звукові явища природи?
а) з перетворенням одних речовин в інші; б) з переміщенням тіл у просторі; в) з коливанням частинок речовини; г) з магнітними процесами.
VI. Повідомлення домашнього завдання
1.                 Вивчити конспект
2.                 Опрацювати  §13
3.                 Описати явища, які зустрічаються у вашому повсякденному житті.
VІІ. Підсумки уроку
Що вам сподобалося на уроці? Які виникли запитання?


Немає коментарів:

Дописати коментар